5 Tips om je bedrijf of blog offline te promoten!

Hoi allemaal! Zoals jullie misschien weten ben ik vorig jaar mijn eigen grafisch ontwerpbureau en webshop Studio Anna Jirina begonnen. Mijn blog is ook onderdeel van mijn bedrijf en ik vind het echt heel tof om te ondernemen! Op mijn blog schrijf ik dan ook regelmatig artikelen over ondernemen, bloggen en freelancen. Ik vind het leuk om mijn persoonlijke tips met jullie te delen! Heb jij de ambitie om een eigen onderneming te starten of is je blog jouw bedrijf? Dan is dit artikel interessant voor jou! Lees gauw verder.

bedrijf
Het receptenboek was onderdeel van mijn afstudeerproject (over groente als vleesvervanger) aan Academie Artemis.

1. Maak mooie en representatieve visitekaartjes

Vorig jaar heb ik een stapel standaard visitekaartjes ontworpen voor mijn eigen bedrijf Studio Anna Jirina, dit jaar wil ik het over een andere boeg gooien. Mijn tips wat betreft visitekaartjes? Denk out of the box en ga eens voor iets anders dan wat we gewend zijn. Denk bijvoorbeeld aan een groot formaat visitekaart of een klein, pocket size boekje waarin je meer vertelt over jezelf en jouw product of dienst. De mogelijkheden zijn eindeloos!

2. Stel een indrukwekkend portfolio samen

Misschien is het ontwerpen van een portfolio niet bij iedere branche van toepassing, maar ik ben zeker van mening dat ook hier winst te behalen valt. Zolang je maar een beetje creatief bent! Als blogger kun je bijvoorbeeld een portfolio samenstellen met advertorials die je hebt geschreven voor bedrijven of mooi vormgegeven collages die je hebt gemaakt voor artikelen. Het is hierbij belangrijk dat jouw eigen stijl goed naar voren komt.

Wat maakt jou en jouw blog uniek? Met dit portfolio kun je bijvoorbeeld bij bedrijven langsgaan, om ze zo te enthousiasmeren voor een samenwerking! In dit artikel vind je 10 tips om van je blog je bedrijf te maken.

3. Investeer in relatiegeschenken

Je wil jouw bedrijf of blog natuurlijk laten opvallen en je wil dat jouw product of dienst bij de klant blijft hangen. Het investeren in relatiegeschenken is zeker een goede manier om dit te bereiken! Bij relatiegeschenken denk je misschien aan suffe USB-sticks of pennen, maar dat is onterecht. Ook op het gebied van relatiegeschenken kun je creatief zijn, zonder bakken met geld uit te geven!

Tijdens mijn stage bij Kattencafé Op Z’n Kop maakte ik kennis met Maxilia. Maxilia is gespecialiseerd in originele relatiegeschenken voor ieder budget, denk bijvoorbeeld aan toffe tassen, gepersonaliseerde notitieboekjes en kledingartikelen. Denk goed na wat jij wil uitstralen met jouw merk en kies vervolgens de relatiegeschenken die hier perfect bij aansluiten!

4. Verspreid flyers en stickers met jouw logo

Je kunt ook ‘ouderwets’ reclame maken door flyers en stickers te verspreiden in jouw dorp of stad. In bijvoorbeeld de bibliotheek mag je flyers neerleggen, maar denk ook aan jouw favoriete koffietentje of conceptstore. Wellicht mag je hier ook adverteren! Je kunt ook stickers gaan wildplakken met jouw logo erop. Doe vooraf wel even onderzoek waar je dit mag doen, om een boete te voorkomen. Denk ook goed na wat voor soort reclame voor jouw bedrijf relevant is en waar.

5. Presenteer jouw bedrijf of blog op evenementen

Potentiële klanten zijn altijd benieuwd naar het gezicht achter een bedrijf of blog. Laat jezelf zien! Een goede manier om jezelf en je bedrijf op de kaart te zetten, is het staan op evenementen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan beurzen of markten. Zo worden er in grote steden regelmatig blogger closet sales georganiseerd. Leuk om hier als blogger je kleding te verkopen en om nieuwe mensen te leren kennen! Dit is ook meteen het perfecte moment om tip 1 t/m 4 uit te proberen. Vergeet je visitekaartjes, portfolio, relatiegeschenken, flyers en stickers zeker niet mee te nemen! 🙂

Wat zijn jouw beste tips om je bedrijf of blog offline op de kaart te zetten?

bedrijf

 

6 Reacties

  1. 7 juni 2019 / 07:51

    Mooi artikel en een goede reminder voor mij om wat vaker ook aan offline promotie te denken. Een portfolio samenstellen is iets wat ik nog wil doen. Ik merk dat ik dat vooral voor tekstschrijven lastig vind. Je schrijft dan toch teksten voor opdrachtgevers en het is maar de vraag of ze in je portfolio willen worden opgenomen. Misschien moet ik me daar toch maar eens in verdiepen en kijken naar de opties 🙂 Visitekaartjes zijn ook zeker een goed idee 🙂
    Romy onlangs geplaatst…Duizelingwekkende mijlpaal! | 1000 blogartikelen op Vaker VrolijkMy Profile

  2. 7 juni 2019 / 08:56

    Wauw! Goed artikel Anna! Over een papieren portfolio had ik nog niet nagedacht! Super waardevol natuurlijk, visited kaartjes heb ik al, maar met de rest van je tips ga ik zeker wat doen! Liefs
    Anna onlangs geplaatst…My Rollerskating Adventures #1My Profile

  3. 7 juni 2019 / 10:02

    Hele goede, bruikbare tips! Ik doe eigenlijk nooit aan offline promotie, zonde!
    Simone onlangs geplaatst…On My Mind #2My Profile

  4. 9 juni 2019 / 13:30

    Hele fijne tips! Ik heb ook onlangs geïnvesteerd in visitekaartjes. Zo handig!

  5. 7 mei 2020 / 17:27

    Offline promotie blijft een waardevol middel heb ik gemerkt. Mooie visitekaartjes en flyers trekken klanten aan. Je moet in deze tijd alleen wel goed nadenken over de vormgeving en je huisstijl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge