MLBB #200 | Met de boot van Zakynthos naar Kefalonia

Hoi allemaal! Vorige maandag deelde ik een uitgebreid reisverslag van mijn vakantie op Zakynthos. Tijdens mijn vakantie zijn we niet alleen op het Griekse Zakynthos gebleven, maar we hebben ook Kefalonia bezocht! Vanaf Zakynthos kun je namelijk met de boot naar Kefalonia, een overtocht die zo’n 1,5 uur duurt. Kijk gauw verder als je benieuwd bent naar onze dagen op Kefalonia en of we het eiland  een aanrader vonden.

Kefalonia met de boot naar Kefalonia
We vertrokken op tijd naar de haven, om er zeker van te zijn dat er op de veerboot naar Kefalonia nog plek was voor onze huurauto. Je kunt namelijk niet van tevoren al een bootticket halen, dit gaat in geheel Griekse stijl last minute en ter plekke. Voordat we op de boot konden kwam er een oud Grieks mannetje met een sigaret in zijn mond aanrijden in een busje. Bij deze meneer konden we een bootticket kopen. Voor een auto betaal je €31 voor de boottocht en dan nog eens €9 p.p., mocht je benieuwd zijn!

met de boot naar Kefalonia
Na 1,5 uur meerden we aan op Kefalonia. Wist je trouwens dat de boten van deze overtocht oude Waddenzee-boten zijn? Toen we erop stapten zei ik nog tegen mijn vriend: dit is echt precies de Waddenzeeboot. En even later zag ik een schilderij van een van de Waddeneilanden en een bordje met ‘Meeuwen niet voeren’ haha.

Argostoli
Omdat we nog niet konden inchecken in ons hotel (we kwamen al vrij vroeg aan), gingen we eerst het eiland verkennen. We reden naar Argostoli, de hoofdstad van Kefalonia. Het hotel hadden we trouwens op de boot pas geboekt haha, gelukkig hoef je niet bang te zijn dat hotels volgeboekt zijn als je tijdens corona op vakantie gaat ;-).

Toen we de auto uitstapten zagen we deze mooie kerk.

argostoli
Wandelen door Argostoli.

Toen we een kijkje namen bij de haven van Argostoli, zagen we een schildpad zwemmen heel dichtbij de wal. Zo bijzonder! Argostoli staat echt bekend om de wilde schildpadden in de buurt van de haven, maar dat je er eentje van zo dichtbij kunt spotten gebeurt natuurlijk niet vaak. Hij zwom echt rakelings langs de wal! We hebben er een hele mooie video van kunnen maken, de foto hierboven is een screenshot daarvan (vandaar de kwaliteit).

lourdata
‘s Middags waren we best wel moe (het was ook ontzettend heet die dag) en gingen we alvast naar het hotel. Toen we bijna bij het hotel waren zagen we dit veelbelovende uitzicht!

la signora hotel
Het hotel was echt nog mooier dan we hadden verwacht! En we kregen een welkomstdrankje terwijl we nog even wachtten tot onze kamer klaar was, dus zeker geen straf om hier lekker te zitten.

Het terras zag er ook al zo mooi uit. Netjes, maar wel knus! Absoluut een van de mooiste en leukste hotels waar ik ooit ben geweest, en dat zegt wat, want ik ben in heel veel hotels geweest. Overigens is La Signora Hotel ook heel betaalbaar, echt een aanrader!

Kefalonia
Omdat het zo lang duurde met onze kamer kregen we een gratis upgrade, een kamer met zeezicht! We waren helemaal excited haha. En de kamer zelf was zo mooi! Heel stijlvol, schoon en van alle gemakken voorzien. Vooral de kaptafel vond ik fantastisch haha.

la signora hotel
Het uitzicht vanaf ons balkon.

lourdata
Die middag ploften we meteen neer bij het zwembad en ‘s avonds gingen we lekker uit eten. Er waren niet heel veel eettentjes (open), maar dit restaurant vonden we er fantastisch uit zien. Heel erg gezellig en knus, zo onder die bladeren! Aan de ene kant had je uitzicht op de bergen, aan de andere kant op zee.

En ze hadden ook een eigen moestuin <3

Echt genieten!

Kefalonia
De volgende dag gingen we weer met de auto op pad. Wat me meteen opviel is dat Kefalonia veel bergachtiger is dan Zakynthos en dat de wegen heel breed zijn. Ik heb ook nog een stuk gereden en ik vond het heerlijk om hier te rijden! Sowieso heb ik er eigenlijk geen moeite mee om in het buitenland te rijden, maar op Kefalonia was rijden echt genieten.

berggeit
Onderweg zagen we allemaal lieve berggeitjes <3. Wat trouwens wel heftig was, is dat ze dode geiten gewoon in de greppel gooien. Toevallig vroeg ik me nog af wat er gedaan wordt met geiten die aangereden worden, nou ik heb het geweten :’). Door mijn lymfeklierontsteking moest ik ontzettend vaak plassen en heb ik echt op de meest random plekken wild geplast. Aan een redelijk drukke weg wilde ik even achter het muurtje gaan plassen en daar lag het bezaaid met dode geiten. Echt de schrik van mijn leven, ik struikelde bijna over een paar poten. Je begrijpt wel dat ik toen heel snel ben teruggerend naar de auto en mijn plas nog even heb opgehouden! Als dierenliefhebber kunnen dit soort dingen echt heftig binnenkomen en ik heb er ook wel even een traantje om gelaten.

melissani cave
We reden naar de Melissani Cave, een ondergronds meer in een kloof. Zo bijzonder!

Lekker uit eten!

myrthos beach
Myrthos beach schijnt een van de mooiste stranden van Kefalonia te zijn, dus hier moesten we natuurlijk even een kijkje nemen.

Het water was echt prachtig, zo helder! Ik was trouwens blij dat ik mijn waterschoentjes mee had, want de meeste stranden op Zakynthos en Kefalonia zijn kiezelstranden. Op Myrthos beach zijn we trouwens niet lang geweest. Het was 32 graden en er stond geen wind en we werden levend gecremeerd haha. Alsof je achter de hete uitlaat van een auto zit of zo, het was echt niet te doen! :p

Kefalonia
We reden door naar Assos, een klein vissersdorpje aan de noordkant van het eiland. Ondertussen stopten we bij een heleboel mooie uitkijkpunten.

In de verte zie je Assos al liggen, in het smalle strookje voor het kleine schiereiland. Zo tof!

Assos
In Assos gingen we even lekker lunchen op een terrasje.

Zo’n schattig dorpje!

Kefalonia
Omdat het zo heet was en we echt gaar waren gingen we lekker op tijd terug naar het hotel. Lekker op het balkon met een biertje!

sami
Een andere dag bezochten we Antisamos beach en gingen we ‘s avonds lekker uit eten in Sami. Het uitzicht was er fantastisch!

veerboot
‘s Ochtends zagen we vanaf het balkon soms de veerboot aankomen vanaf Zakynthos haha. Zo leuk!

lorraine's hill
Op de laatste avond in Kefalonia gingen we lekker uit eten bij een heel leuk restaurant. Het uitzicht op zee was echt fantastisch, maar het eten en de drankjes ook. Op de achtergrond zie je trouwens onze huurauto haha. Ons hotel was maar 300 meter lopen maar de weg was echt steil. Dankzij de auto heb ik het toch goed kunnen volhouden met de lymfeklierontsteking. En echt ideaal dat je overal gewoon kunt parkeren. We hebben op Kefalonia nergens hoeven betalen!

ontbijt
Het laatste ontbijtje! Wat trouwens ook heel fijn was, was dat we in het hotel op Kefalonia wel zelf ons ontbijt konden pakken. In de hotels op Zakynthos moest je aanwijzen wat je wilde hebben en werd het voor je opgeschept. Zo onhandig haha! Je kreeg namelijk altijd te veel of te weinig en het voelt gewoon zo stom :p. Ik kan niet wachten tot die stomme coronaregels een keer verdwijnen, want sommige slaan echt werkelijk nergens op.

Lekker ontbijten met eten dat ik zelf heb uitgezocht en gepakt ;-). YAY!

la signora hotel
Op ons laatste dagje op Kefalonia lagen we lekker de hele dag bij het zwembad. Even bijkomen van al onze autoritten haha! Overigens werd het ook steeds warmer dus we waren ook wel een beetje lamlendig :p. Aan het einde van de dag namen we de veerboot terug naar Zakynthos, gingen we daar nog uit eten en overnachten en toen zat de vakantie er helaas alweer op! 🙁

Ben jij weleens op Kefalonia geweest?