MLBB #199 | 12 dagen op vakantie naar Zakynthos!

Hoi allemaal! Wie mij volgt via Instagram kan het niet zijn ontgaan: de afgelopen weken vierde ik vakantie op het zonnige Zakynthos! Ik vind het altijd leuk om een uitgebreid reisverslag te maken, dus deze ‘MLBB’ staat dan ook helemaal in het teken van Zakynthos. Op Zakynthos verbleven we in twee verschillende hotels, huurden we een quad en een auto en bezochten we de mooiste hotspots van het eiland. Kijk je gezellig mee?

zakynthos
11 juni, de dag van vertrek! Tussen mijn vakantie naar Mallorca en Zakynthos zat slechts 3 weken, haha. In deze weken heb ik vooral veel vooruit gewerkt en uitgekeken naar weer een vakantie. Genieten!

hotel sirocco
De eerste nacht sliepen we in hotel Sirocco, omdat het hotel die we eigenlijk hadden geboekt nog niet open was. Hotel Sirocco was een van onze andere favorieten tijdens het boeken, dus eigenlijk heel leuk dat we hier ook een kijkje konden nemen :-).

Hotel Sirocco is ongeveer 10 minuten rijden van het vliegveld, dus we waren er al op tijd. Nog even een drankje doen op deze heerlijke banken voordat het tijd was om te gaan eten.

kalamaki
Daarna liepen we naar de hoofdstraat van Kalamaki, met dit prachtige uitzicht!

In de straat was het vrij druk, maar heel veel terrassen waren leeg of gesloten. We hebben ook een paar dichte hotels gezien zonder water in het zwembad, haha. Zo sad.

hotel sirocco
Wakker worden met dit heerlijke uitzicht! We ontbeten, checkten uit en brachten onze dag door bij het zwembad. Aan het einde van de middag liepen we met onze koffers naar het hotel die we eigenlijk geboekt hadden, wat nog geen kilometer lopen was. Ik had het zo uitgekiend dat de hotels dichtbij het vliegveld en dichtbij elkaar waren, zodat we niet zoveel geld kwijt waren aan de taxi.

hotel marelen
Ons nieuwe verblijf!

zakynthos
De volgende dag gingen we even lekker lunchen in de hoofdstraat van Kalamaki.

En om een quad te huren, die we de volgende ochtend konden ophalen.

agios sostis
Met de quad reden we naar Agios Sostis, een van de hotspots van Zakynthos. Hier kun je ook schildpadden spotten, dit hebben wij ook gedaan! Alleen dachten we dat we naar het Turtle Island zouden gaan met de boot, om van een afstandje te kunnen kijken, maar de boot vaart letterlijk 5 minuten naar een plek waar schildpadden zwemmen. Heel zielig, want ze werden opgejaagd door alle boten met toeristen die schildpadden gingen spotten. Als ik dit van tevoren wist, had ik het dan ook niet gedaan. Wil je schildpadden spotten op een schildpadvriendelijke manier? Ze zwemmen niet ver van de kust, dus als je zelf gaat zwemmen bij Agios Sostis kun je ze ook zien (eventueel met snorkel). Of bezoek het buureiland Kefalonia, waar je schildpadden kunt spotten bij de haven van Argostoli, zonder dat er een boot aan te pas komt.

zakynthos
Daarna reden we met de quad door de bergen, om Porto Limnionas te bezoeken. Het uitzicht was echt prachtig! Absoluut een van de mooiste plekken van Zakynthos.

Bij Porto Limnionas kun je een ligbedje huren en van het uitzicht genieten.

De volgende dag huurden we een auto (een hele leuke: zo’n safari jeep) en toen we gingen tanken, zag ik ineens deze papegaai. We hadden hier al eerder getankt met de quad, maar toen was ‘ie me helemaal niet opgevallen haha!

roadtrip
Onderweg even koffie halen bij een mooi uitkijkpunt. We wilden hier ook tickets kopen om met een boottour naar het Shipwreck (nog een van de hotspots van Zakynthos) te varen, maar de boten gingen helaas niet vanwege hoge golven. We besloten toen om dan maar naar het uitkijkpunt van het scheepswrak te rijden, nu we toch in de buurt waren.

zakynthos
Ook zagen we onderweg dit lieve ezeltje!

shipwreck
Wat een uitzicht!

We stonden een uur in de rij (toch een teken dat toerisme weer toeneemt ;-)) om een foto te kunnen maken van/met het scheepswrak.

zakynthos
Op de terugweg lunchten we bij een traditioneel Griekse ‘Taverna’, mijn favoriete plekjes om te eten ;-). Op de achtergrond zie je trouwens ons schattige blauwe jeepje!

porto vromi
We eindigden onze dag bij Porto Vromi Beach, een van de mooiste stranden van Zakynthos.

xigia beach
De volgende dag pakten we weer de auto om naar een ander strand te gaan: Xigia beach.

We bleven zitten tot de schaduw viel. Wat een prachtige plek!

vliegtuig
‘s Avonds vliegtuigen spotten op het balkon, die rakelings langs ons hotel vlogen. In het begin van de week kwam er een aantal keer per dag een vliegtuig langs, maar je merkte, naarmate de week vorderde, dat het steeds drukker werd. Ook in ons hotel en op straat.

De nacht na het zwemmen bij Xigia beach werd ik wakker met ontzettend pijnlijke lymfeklieren in mijn lies. In het water bij Xigia beach (waar het overigens naar rotte eieren ruikt) zit zwavel, wat heel gezond is, maar niet als je een scheerwondje hebt ;-). Ik ben er dan ook vrij zeker van dat ik daar een infectie heb opgelopen. Opstaan en lopen deed ontzettend veel pijn en ik voelde me echt niet lekker. Maar, ik had natuurlijk ook helemaal geen zin om aan de antibiotica te gaan op vakantie… We moesten immers nog een week.

banana beach
Donderdag gingen we naar Banana beach. Ik heb voornamelijk in de schaduw gelegen, omdat ik de warmte echt niet trok met mijn ontsteking. Heel erg balen, want normaal gesproken kan het mij niet warm genoeg zijn ;-). Ook heb ik niet gezwommen om meer problemen te voorkomen. Die avond was het wel duidelijk dat we toch even langs een dokter moesten en net voor het avondeten gingen we naar maar liefst 3 verschillende dokters. De eerste was al dicht en de tweede stuurde ons door naar het Medical Center, waar ik €150 aftikte voor een onderzoekje. Maar, zoals ik zelf zei tegen mijn vriend: Al kost het €300, als ik maar van de pijn af ben. Dus het was nog een meevaller ook ;-).

zakynthos
Daarna reden we weer terug naar de stad om de antibiotica op te halen en om 22.00(!) was het eindelijk tijd om te gaan avondeten. We wilden die avond even gezellig in de stad eten in plaats van in het hotel, maar ons avondje viel dus een beetje in het water :p.

Vrijdag kon ik dan eindelijk met de antibiotica starten en die dag deden we het lekker rustig aan. We lagen de hele dag bij het zwembad en ‘s avonds zijn we nog even naar de hoofdstraat gewandeld om een nieuwe auto te fixen. Ons jeepje hadden we die ochtend al ingeleverd, maar we wilden een nieuwe auto huren om mee te nemen naar Kefalonia. Dit eiland wilden we ook nog graag zien, nu we toch in de buurt waren ;-). En de auto was voor mij ideaal, omdat ik vooral last had van de ontsteking met lopen.

Ik kreeg trouwens een heleboel lieve en bezorgde berichtjes wat betreft de ontsteking via Instagram, bedankt daarvoor! Helaas is de ontsteking nog niet weg en heb ik bijwerkingen gekregen van de antibiotica. Ik ben inmiddels in Nederland ook naar de dokter geweest, maar hij wilde er eigenlijk niet nog een kuur tegenaan gooien (en ik ook niet). Nu moet ik dus afwachten of de ontsteking vanzelf wordt opgeruimd en als mijn klachten verergeren moet ik weer bellen. Wordt vervolgd…

zakynthosZaterdagochtend namen we de veerboot naar Kefalonia, wat we hier allemaal hebben gedaan zie je volgende maandag in een nieuwe ‘MLBB!’

Ben jij weleens op Zakynthos geweest?