MLBB #197 | Tijdens corona op vakantie naar Mallorca

Hoi allemaal! Mocht je mij volgen via Instagram, dan heb je het vast al meegekregen: Vorige week was ik op vakantie op Mallorca! Met de vakantie nog vers in mijn geheugen leek het me leuk om een extra ‘My Life Besides Blogging’ te maken. Inmiddels is dit alweer de derde keer dat ik tijdens corona op vakantie ging, in dit artikel deel ik mijn tips! Ben je benieuwd naar mijn avonturen op Mallorca, kijk dan gauw verder.

tijdens corona op vakantie
Drie jaar geleden was ik voor het eerst op het Spaanse Mallorca en ik was vastbesloten om dit prachtige eiland nog een keer te bezoeken. De vorige keer heb ik al een heleboel mooie plekken van het eiland gezien en ik was er echt van onder de indruk. Nu met corona ben ik niet echt meer heel kritisch qua bestemmingen. De regels veranderen constant en je wil natuurlijk gewoon ergens heen waar je wel wat dingen kunt doen. In deze tijd is het belangrijk om flexibel te zijn, maar ook om realistisch te zijn. Vorig jaar ben ik zelfs twee keer naar Lissabon geweest, puur omdat het kon. Mallorca is relatief dichtbij en de test- en quarantaineverplichting voor de terugweg verviel, en ik had nog een paar dagen vrij, dus ik pakte mijn kans! 24 uur na het boeken van de tickets zat ik in het vliegtuig.

Mallorca
Rond 21.00 ‘s avonds kwamen we aan bij het hotel, waar we natuurlijk gelijk de kamer en het uitzicht bekeken ;-). We verbleven vlakbij het vliegveld en vlakbij Palma, zodat we niet veel tijd kwijt waren aan reizen.

Die avond gingen we gelijk het terras op om te snacken en een drankje te doen! Zo fijn dat je op Mallorca ‘gewoon’ uit eten kunt en ook ‘s avonds nog op het terras kunt zitten. Wel is er een avondklok en moet iedereen van 23.00 tot 06.00 thuisblijven. Dit had ik van tevoren niet op internet kunnen vinden, maar we vonden het ook niet zo erg. We waren natuurlijk allang blij dat we op Mallorca waren met 25 graden! 😉

tijdens corona op vakantie
Iets wat ik echt heb gemist: hotelontbijtjes! We verbleven in een driesterren hotel, maar het ontbijt was echt wel meer waard dan dat :p.

Na het ontbijt gelijk even polshoogte nemen bij het zwembad ;-).

We ploften neer op een bedje vlakbij de bar: de vakantie kon beginnen :p.

capi playa Mallorca
Het buitengedeelte van het hotel vond ik er echt prachtig uitzien. Het hotel was vrij nieuw en daardoor had het echt een luxe en nette uitstraling, veel luxer dan ik van Spanje gewend ben.

strand
‘s Middags namen we ook nog even een kijkje op het strand (100 meter lopen ;-)), waar het ook helemaal niet zo druk was. Voordeel van in mei en tijdens corona op vakantie gaan!

Prima uitzicht zo! 😉

Als lunch hadden we bier en chips. De wind was alleen nog fris (en hard!) dus na ruim een uur gingen we weer lekker bij het zwembad van het hotel liggen.

tijdens corona op vakantie
Na een hele geslaagde eerste dag gingen we lekker uit eten!

Na het eten nog even een drankje doen bij een cocktailbar. Helaas werden we pas laat geholpen en om 22.30 van het terras geveegd i.v.m. de avondklok, anders had ik hier nog wel uren kunnen zitten. Zo gezellig!

De tweede dag goed beginnen met een cappuccino bij het zwembad.

cala llombards
We wilden natuurlijk ook nog wat van het eiland zien, dus op dag twee huurden we een auto. Ik was de vorige keer op Mallorca al op een heleboel mooie stranden geweest, maar dit strand was nieuw voor mij! Zo leuk om nu weer nieuwe plekken van het eiland te ontdekken :-).

Dit strand, bij Cala Llombards, was echt BIZAR mooi! Echt een aanrader, mocht je naar Mallorca gaan. Vanaf onze accommodatie (Capi Playa, ook een aanrader!) was het slechts 3 kwartier rijden.

Het water was echt onwerkelijk blauw. Uiteraard zonder filter ;-). Absoluut een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien!

Mallorca
De andere kant van het strand was bezaaid met rotsen, waar we ook even een kijkje namen.

tijdens corona op vakantieOp de terugweg naar het hotel wilden we eigenlijk ergens eten, in een leuk dorpje bijvoorbeeld. We kwamen namelijk langs een heleboel prachtige plekken, maar het was echt uitgestorven! Veel terrassen waren nog gesloten en er waren nauwelijks toeristen. Dit is dus wel iets om rekening mee te houden als je op vakantie gaat tijdens corona. Normaal gesproken mijd ik juist de toeristische plekken, nu is het juist fijn om in een toeristisch gedeelte te zijn. Waar wij verbleven was het alsnog rustig, maar er waren tenminste wel restaurants. Doordeweeks kan het trouwens ook zo zijn dat veel restaurants gesloten zijn, dus houd hier ook rekening mee. Uiteindelijk leverden we onze auto iets eerder in en gingen we weer aan de boulevard vlakbij het hotel eten.

Palma de Mallorca
Iets wat ook op mijn lijstje stond, was het bezoeken van de hoofdstad Palma. Dit deden we op de derde en tevens laatste hele dag. De vorige keer dat ik op Mallorca was, heb ik deze stad namelijk niet bezocht. En gelukkig voor mij, was het nu ook vrij rustig in de stad, door corona :-).

We slenterden door de straatjes, dronken een drankje op een terras en we hebben zelfs weer ‘ouderwets’ gewinkeld!

tijdens corona op vakantie
Palma was echt zo mooi en sfeervol! Hier had ik zeker nog wel wat langer willen rondkijken, als we de tijd hadden.

De bekende kathedraal van Palma, zo mooi!

Aan het einde van de middag namen we de bus terug, om nog even maximaal van het zonnetje te kunnen genieten bij het zwembad. Daarna gingen we voor de allerlaatste keer uit eten, dronken we een drankje en toen was het alweer tijd om onze koffers te pakken.

De volgende dag vlogen we alweer redelijk vroeg naar huis en zat de vakantie er alweer op! Het was kort, maar krachtig ;-). Ik heb er echt volop van genoten, het voelt alsof ik veel langer weg ben geweest! En alleen al die heerlijke zon maakte deze vijfdaagse vakantie absoluut de moeite waard.

Ben jij weleens op Mallorca geweest? Ben jij al tijdens corona op vakantie geweest?