Review van het boek Jackpot: De sleutel tot innerlijke rijkdom

Hoi allemaal! Wie mij al langer volgt, weet dat ik me sinds een aantal jaar steeds meer verdiep in zelfontwikkeling en mindset. Nadat ik 2 jaar geleden uit een relatie met een narcist stapte, heb ik zoveel stappen gezet op dit gebied! Wat dat betreft kan ik beamen dat er vaak een heftige gebeurtenis nodig is voordat je jezelf écht leert kennen en ontdekt hoe je sterk je eigenlijk bent. Zeker nu ik onderneem ben ik me bewust van de kracht van mindset en vind ik het interessant om hier meer over te leren. Onlangs las ik het boek ‘Jackpot: de sleutel tot innerlijke rijkdom’, die helemaal aansluit bij mijn interesses van dit moment. Lees je mee met mijn review?

jackpot

Over Jackpot: de sleutel tot innerlijke rijkdom

Het boek Jackpot is geschreven door Tamara Straatman, NLP coach, trainer en spreker. Jackpot is jouw sleutel tot meer geluk, een betere gezondheid en succes. Het laat zien hoe jij de touwtjes van je eigen leven weer in handen krijgt. Tamara’s waargebeurde verhaal neemt je mee op een innerlijke reis en geeft je inzicht in de parallel tussen het leven en het universum. Het vergt zelfonderzoek, lef en moed om de leiding over je eigen leven te nemen. Tamara wordt ook wel ‘de levende secret’ genoemd.

Tamara was ooit ernstig depressief en had last van allerlei chronische lichamelijke ziektes. Ze had een enorm laag zelfbeeld, faalangst, slechte relaties en weinig zakelijke successen. Door haar onzekerheden, schuldgevoelens, angsten, schaamte en verdriet aan te pakken met NLP coaching, verdwenen haar klachten uit haar leven. Puur door het opruimen van haar (onbewuste) belemmeringen, kon ze deze negatieve gevoelens makkelijk loslaten. Nu is ze intens gelukkig, kerngezond en kent ze vele zakelijke successen.

Mijn ervaring met persoonlijke groei en mindset

Zoals ik in de introductie al benoemde, ben ik uit een narcistische relatie gestapt. Pas toen is mijn reis naar een gezonder, positiever en gelukkiger leven begonnen. Ik heb me niet alleen enorm goed verdiept in de narcistische persoonlijkheidsstoornis, om te kunnen begrijpen waar ik in was beland, maar ik heb ook heel veel over mezelf geleerd. Zo weet ik nu dat ik hooggevoelig ben en daardoor een narcisten-magneet ben. Ik voel namelijk feilloos aan wat iemands stemming is en wat diegene nodig heeft. De narcist weet dat en maakt daar gebruik van. Hij of zij trekt jou op emotioneel vlak helemaal leeg, totdat je energie op is en je emotioneel helemaal afgevlakt bent.

Toen ik de narcist uit mijn leven had gebonjourd ben ik als persoon enorm gegroeid. Maar, ik kwam er ook achter dat je als hoogsensitief persoon constant je grenzen moet bewaken. Constant stemmingen van anderen aanvoelen is doodvermoeiend, je raakt snel overprikkeld en daardoor functioneer je niet meer. Je krijgt namelijk nog veel vaker te maken met ongelijkwaardige relaties, hetzij in vriendschappen of in familiekringen. Sindsdien ben ik ook veel kritischer geworden in wie ik mijn energie investeer. Het boek Jackpot heeft me ervan bewust gemaakt dat er nog meer patronen zijn uit het verleden die ik moet doorbreken. Zo ben ik erg perfectionistisch, heb ik faalangst en kan ik enorm streng zijn voor mezelf. Aan mij de taak om uit te zoeken waar dit precies vandaan komt en om de cirkel te doorbreken.

Mijn mening over het boek Jackpot

Het boek van Tamara was een ‘feest’ der herkenning. Bepaalde situaties, gedachtegangen en gedragingen die werden omschreven in het boek kwamen me namelijk zó bekend voor. Niet alleen heeft Tamara te maken gehad met een narcistische vader, later kwam ze ook in een toxische relatie terecht. Bij de stukken over haar visioenen kreeg ik echt kippenvel haha, ik heb zelf regelmatig helderziende momenten. Visioenen nog niet maar misschien laat ik dat nog niet genoeg toe. In ieder geval kon ik me qua persoon en persoonlijkheid heel erg goed identificeren met Tamara, waardoor ik het boek in razend tempo heb uitgelezen.

Na het eerste gedeelte, over het verleden van Tamara en haar relaties, gaat het boek verder de diepte in. Ze volgt een opleiding tot NLP coaching en vertelt wat NLP voor haar heeft betekend, namelijk het opruimen van (onbewuste) belemmeringen. Ook vertelt ze hoe ze afstand heeft genomen van bepaalde personen om verder te kunnen groeien, toen ze zelf aan de slag ging als coach. Dit gedeelte vond ik heel interessant, omdat Tamara helder uitlegt hoe het komt dat mensen vaak doen wat hoort en dat we leven naar de verwachtingen van een ander. En dat niet iedereen het kan waarderen als je een ander pad kiest, juist omdat het hen doet herinneren aan hun eigen zelf-afwijzing en zelf-afkeuring. Ze krijgen een spiegel voorgehouden en dat kan confronterend en ongemakkelijk zijn. In het boek komt spiritualiteit uitgebreid ter sprake, een onderwerp waar ik zelf ook erg geïnteresseerd in ben.

Zelfinzicht

Het gedeelte over Tamara’s depressie en hoe ze hier zelf uit is gekomen vond ik echt bewonderenswaardig. Het laat meer dan eens zien hoe krachtig onze mind is en dat het mogelijk is om destructieve patronen te doorbreken. Voor iedereen ligt een gelukkig en positief leven binnen handbereik. Ik ben dan ook super gemotiveerd geraakt door Jackpot om nog meer naar mijn intuïtie te luisteren en om mijn eigen patronen te doorbreken. Hier wil ik mee aan de slag als ik weer in Nederland ben. In het boek vind je aan het einde van ieder hoofdstuk ook hele interessante vragen, die je kunnen helpen bij jouw reis naar innerlijke rijkdom. Door het beantwoorden van vragen over bijvoorbeeld je jeugd, relaties, intuïtie en emoties krijg je meer zelfinzicht. Dit maakt het boek niet alleen inspirerend, maar ook praktisch.

Kortom, Jackpot is echt een aanrader als je geïnteresseerd bent in persoonlijke groei en mindset. Zeker als je net als ik hoogsensitief bent en te maken hebt gehad met toxische relaties is het boek echt een verrijking. Ik vond veel steun en herkenning in het boek en het boek heeft me een schop onder mijn kont gegeven om mijn lever nóg beter, grootser en gelukkiger te maken!

Kerst actie!

Inmiddels is het alweer december en deze maand bombardeer ik steevast tot selfcare-maand. In december, wanneer het buiten guur is en de dagen kort zijn, ben ik meer dan ooit lief voor mezelf. En wat is nou een betere investering in jezelf, dan werken aan je zelfontwikkeling? Geef daarom jezelf of een ander voor de kerstdagen het boek Jackpot, het leukste kerstcadeau voor 2021, cadeau. Bestel nu een boek en ontvang een gesigneerd exemplaar. Wanneer je Jackpot aanschaft bij Stribe, ontvang je hele toffe extra’s. Wil je helemaal ondergedompeld worden in de wereld van mindset, geluk, gezondheid en succes? Dan kun je het boek aanschaffen in combinatie met de 21-daagse succes challenge (nu €44,99 i.p.v. €127). Met de code ANNA ontvang je t/m 31 december korting op deze te gekke combi deal.

Ben jij veel bezig met zelfontwikkeling, mindset en geluk?

Bewaar dit artikel via Pinterest:
jackpot