MLBB #96 | STEDENTRIP MILAAN EN KOFFER WEG?!

Hoi allemaal! Het is eventjes stil geweest op mijn blog, omdat ik naar Milaan was! Na Milaan heb ik het meteen druk gehad met werken, verhuizen en een belangrijke presentatie op school, maar nu heb ik eindelijk weer tijd om lekker te bloggen :-). Bereid je voor op een hele lange en uitgebreide ‘My Life Besides Blogging’, waarin ik je alles vertel over mijn stedentrip Milaan! We bezochten onder andere de Design beurs, diverse musea, gingen een beetje shoppen, gezellig cocktails drinken en ook was mijn koffer weg… Lees je mee?

Dinsdag

Early morning! Dinsdag vlogen we om 8.30 naar Milaan, maar we moesten al om 5.30 aanwezig zijn omdat we met een grote groep van school waren. Ik sliep die nacht gelukkig bij een vriendin in Utrecht, want vanuit Groningen rijden er midden in de nacht geen treinen. Wel een gebroken nachtje, haha!

Na een korte vlucht van zo’n 1,5 uur waren we in Milaan. Ik kon niet wachten om me op te frissen in het hostel, ik voelde me zo gaar door het vroege opstaan! Eenmaal aangekomen bij de bagageband kwam mijn koffer niet, na wat heen en weer bellen bleek dat ‘ie was achtergebleven op Schiphol… Heel erg slecht, zeker niet iets wat ik had verwacht mee te maken bij KLM!

Die eerste dag was ik vooral bezig met heen en weer bellen naar KLM en naar het vliegveld van Milaan, om te regelen dat mijn koffer die dag alsnog zou komen. Hij kwam pas om 22.00 aan in Milaan en die avond zou hij niet meer kunnen worden bezorgd bij ons hostel. Ik was echt heel pissig!

stedentrip milaan
Super balen allemaal, maar ik heb geprobeerd er alsnog een leuke eerste dag van te maken! Naar aanleiding van de Design week in Milaan waren overal kleine galerieën en exposities ingericht, we kwamen echt op de leukste plekken. In kleine straatjes, smalle binnentuintjes en zelfs bovenop de daken waren toffe dingen te zien.

Gaaf!

En een heel schattig uithangbord.

stedentrip milaan
Ook bezochten we diverse concept stores. Dit shirt vond ik echt heel leuk! Helaas had ik zelf mijn camera niet (die zat in mijn koffer…) en was mijn telefoon niet volledig opgeladen, dus heb ik de eerste dag niet veel foto’s kunnen maken.

Groot contrast tussen oude en nieuwe gebouwen in Milaan. Het deed me een beetje denken aan Berlijn!

Zo grappig deze bordjes, haha!

stedentrip milaan
Ook bezochten we een soort supermarkt, waar werkelijk alles was. Je kon er ook crêpes, ijs, pizza en sandwiches bestellen. Er waren ook kleine zitplekjes, heel leuk!

De eerste avond eindigden we bij de Navigli, die bekend staat om zijn kanalen en een enorme hoeveelheid terrasjes aan het water.

Na al het gedoe, gestress en geregel van die dag was ik wel toe aan een borrel, haha! Een sex on the beach gaat er altijd wel in. Op dit terras was happy hour, voor 10 euro konden we onbeperkt opscheppen van een buffet en daarbij kreeg je ook een drankje. Ideaal. Zeker een aanrader als je in Milaan bent. Elke dag ontbijten, lunchen en dineren kost namelijk aardig wat in een stad als Milaan.

Woensdag

Woensdag waren we alweer vroeg uit de veren, om 7.30 zaten we aan het ontbijt. We zouden namelijk met de hele groep naar de Design beurs gaan en om 09.00 zou het openbaar vervoer staken, dus moesten we voor die tijd weg zijn! Ik werd die ochtend gebeld dat mijn koffer dezelfde dag nog bezorgd zou worden (EINDELIJK), maar helaas wisten ze niet hoe laat. Dus ben ik toch maar meegegaan naar de beurs in plaats van op mijn koffer te wachten. Dus hup, dezelfde stink kleren weer aan (haha, huil) en op naar de beurs!

stedentrip milaan
Drukte op de vroege ochtend! De beurs was echt enorm groot, heel overweldigend.

Maar wel heel erg tof om bezocht te hebben. Check die haarborstel, haha!

Er was echt van alles wat te zien, natuurlijk vooral interieur. Maar het was echt heel vernieuwend! Ik baalde echt dat ik mijn camera niet had, met mijn telefoon heb ik weinig mooie foto’s kunnen maken…

stedentrip milaan
Toen het openbaar vervoer weer reed gingen we weer naar een Design district, waar we weer allerlei exposities bezochten. Ook was er een street food festival.

Hier hing zo’n leuke, ontspannen sfeer! En kijk deze lieve hond <3

Vegan kebab! We hadden net gegeten, anders had ik er zeker een geprobeerd. Deze food truck zag er zo leuk, gezellig en healthy uit!

Live art!

Een impressie van zo’n expositieruimte!

Ook bekeken we het werk van afgestudeerden van de Design Academy in Praag. Zij hadden namelijk een hele expositie in Milaan, heel erg tof.

Toen we woensdag avond in het hostel waren, was mijn koffer eindelijk bezorgd! ZO FIJN! Eindelijk kon ik mij omkleden, mijn haar weer fatsoenlijk doen (hallo vogelnest…) en mijn camera gebruiken.

Donderdag

stedentrip milaan
Donderdag bezochten we het Prada museum, natuurlijk gewapend met mijn camera ;-). Ik vond de exposities een beetje tegenvallen, maar de gebouwen waren wel heel erg tof!

Bij het museum lunchten we met een cappuccino en een heerlijk broodje met mozzarella.

Helemaal blij met mijn nieuwe, schone outfit, haha! En eindelijk kon ik mijn krullen weer goed verzorgen. Als je haar maar goed zit ;-)… Ik voelde me die dag gelijk heel blij!

stedentrip milaan
Het was prachtig weer en we besloten er een toeristisch dagje van te maken. Je kunt Milaan natuurlijk niet verlaten zonder de Duomo te hebben gezien ;-).

Ook bezochten we museum de Novecento.

Dit museum had prachtige, Instagram-waardige (haha) gangen!

stedentrip milaan
We wandelden door het superluxe shopping center.

Milaan heeft zoveel prachtige straatjes!

Een ijsje kon ook niet ontbreken. Ik had mijn favoriet, yoghurt-ijs.

stedentrip milaan
En we namen een kijkje bij deze prachtige Aesop winkel.

Wauuuuw.

Daarna genoten we van het zonnetje bij een parkje, met uitzicht op deze prachtige fontein.

stedentrip milaan
Hierna gingen we weer naar een ander Design district.

Wauw!

Selfie! <3

Vrijdag

Vrijdag hadden we tot ongeveer 15.00 de tijd, dan moesten we ons weer verzamelen bij het hostel. Die dag deden we het rustig aan. We waren allemaal een beetje moe en we hadden al zoveel gelopen en gezien in korte tijd!

stedentrip milaan
We ontbeten met een cappuccino en een croissant. Wat me trouwens ook opviel is dat de koffie in Milaan ontzettend lekker en goedkoop is! Meestal zo rond de 1,50. Genoeg reden dus om er nog eentje te bestellen ;-). Wat me ook opviel is dat bijna alle belegde broodjes een plak vlees bevatten. Lunchen was dus nog wel eens een struggle. Het is vaak niet mogelijk om een broodje of croissant met alleen kaas te bestellen, helaas… Gelukkig kon dat bij dit gezellige koffietentje wel!

Die middag hebben we nog wat rondgelopen, gewinkeld en eten ingeslagen voor de vlucht. Food is life ;-)!

Rond 19.30 was het tijd om naar huis te gaan. Bye bye Milano, wat was je leuk! Die avond was ik pas laat weer in Groningen en moest ik echt even bijkomen, haha. Het weekend ben ik druk geweest met verhuizen, opruimen, werken en school. Ook moet ik nog steeds het gedoe met mijn koffer regelen, aangezien het meer dan 24 uur duurde heb ik recht op een vergoeding! Volg jij mij trouwens al op Instagram? De laatste tijd ben ik weer wat actiever op Instagram, ik heb ook wat foto’s van Milaan gepost.

Ben jij weleens in Milaan geweest?