MLBB #250 | Alleen op vakantie naar Karpathos

Hoi allemaal! Hebben jullie een goed weekend gehad? Op mijn blog was het even wat stiller de afgelopen week, want ik was op vakantie. En dat niet alleen.. Precies een week voor mijn vakantie eindigde mijn relatie heel plotseling, op een heel heftige manier. Samen met mijn vriend keek ik al 2 maanden uit naar onze vakantie naar Karpathos, waar ik uiteindelijk in mijn eentje naartoe ben geweest. Kijk je mee?

vakantie Karpathos

Volg je mij ook via Instagram, dan heb je het misschien al meegekregen. Een week voor de vakantie stond mijn leven volledig op z’n kop omdat mijn relatie plotseling eindigde. Zonder al te ver in details te treden: mijn vriend heeft fouten gemaakt die ik hem nooit meer zal vergeven. Nou, dan kun je het verder wel invullen ;-).

Er was geen weg meer terug en het was allemaal zo bizar en onverwacht. Hoewel ik me echt afvroeg of ik mentaal en lichamelijk stabiel genoeg was om te reizen, en dan ook nog alleen, ben ik toch dat vliegtuig ingestapt. Ik vond het te zonde om de hele vakantie te laten schieten, ook omdat ik qua werk alles goed geregeld had. Ook kon het niet meer omgeboekt worden en was er helaas niemand die op zo’n korte termijn met me mee kon.

Transavia

We hadden ook nog een hele vroege ochtendvlucht, waardoor ik nu ook nog alleen de hele nacht op Schiphol moest doorbrengen. Maar goed, op dat moment was ik al een week in overlevingsstand en kon het me nog weinig schelen, want ik sliep toch niet. Achteraf was het wel heel pittig, toen ik om 6.45 eindelijk in het vliegtuig zat hadden we ook nog 3 kwartier vertraging.

hotel Venezia

Helemaal gebroken na een geskipte nacht kwam ik aan op het prachtige Karpathos. We hadden via Sunweb geboekt en een transfer bijgeboekt, wat op dit moment echt ideaal was, want ik was echt niet in staat om te rijden. ‘s Middags lag ik dan eindelijk aan het zwembad. Het hotel was precies zo prachtig als op de foto’s!

Overigens had ik het hotel, Hotel Venezia, ook zelf uitgekozen en mijn vriend heeft ermee ingestemd. Het nadeel was alleen dat hij had geboekt en ik niet zelf, juist omdat ik normaal altijd de hoofdboeker was. Note to self: vanaf nu weer altijd hoofdboeker zijn, want je weet maar nooit. ;-).

Grieks eten

Ook hadden we halfpension bijgeboekt, wat achteraf gezien mijn biggest blessing is geweest. Alleen eten is al kut, laat staan elke avond alleen uit eten moeten… Ik reis graag alleen, maar met alleen eten heb ik altijd wel moeite. De eerste tijd kreeg ik sowieso geen hap door mijn keel en was ik 2 kilo kwijt. Gelukkig heb ik dat er aan het einde van de vakantie weer aan gegeten ;-).

bibliotheek hotel

Boeken had ik ook niet hoeven meenemen, want in het hotel waren mega veel Nederlands boeken en tijdschriften te vinden. Dat vind ik altijd zo leuk aan dit soort kleinschalige hotels!

hotelontbijt

De volgende ochtend wederom alleen aanschuiven voor het ontbijt ;-). Ach, na een paar dagen wende het ook wel en waren alle gasten ook een beetje gewend aan ‘die ene meid die altijd alleen is.’

pigadia Karpathos

De volgende dag, toen ik mijn slaap had ingehaald, ging ik de stad in (Karpathos stad, ook wel Pigadia genoemd). Het was er echt prachtig! Wel nog heel rustig, omdat het nog maar begin juni was.

strawberry daiquiri

‘s Middags plofte ik weer bij het zwembad neer, met een heerlijke cocktail.

kyra panagia

De vakantie werd pas écht leuk toen ik een auto huurde, afgelopen maandag. Toen was ik inmiddels weer wat rustiger in mijn hoofd, waardoor ik het autorijden weer aankon. Het autorijden gaf me ook echt een heerlijk gevoel van vrijheid en bood veel afleiding.

De eerste dag ging ik naar een strandje verderop, in een plaatsje genaamd Kyra Panagia.

apella beach

De volgende dag reed ik naar het bergdorpje Mesochori en stopte ik onderweg regelmatig om van het uitzicht te genieten. Hier zag ik Apella beach, het mooiste stand van Karpathos, van een enorme hoogte. Na het bezoeken van het bergdorpje ben ik hier naartoe gegaan.

mesochori Karpathos

Karpathos kent een aantal bergdorpjes, waar je echt een kijkje moet nemen. Ik besloot naar Mesochori te gaan, wat niet mega ver rijden was. Olympos is het bekendste bergdorpje, maar die ligt helemaal noordelijk en als toerist ben je hier echt een wandelende portemonnee ;-). Ik wil er nog wel een keer heen hoor, maar dat bewaar ik wel voor mijn volgende vakantie naar Karpathos.

In Mesochori zie je nauwelijks toeristen, er zijn ook maar twee cafeetjes. Je kunt alleen parkeren bovenaan het dorp en de rest te voet afleggen. Het dorpje kent talloze kleine straatjes en trappetjes, waar je echt kunt verdwalen.

mesochori

Het uitzicht van restaurant Skopi was echt adembenemend. Op de foto zie je totaal niet hoe hoog dit was, haha.

arkasa Karpathos

De laatste autodag besloot ik naar de andere kant van het eiland te gaan, naar het dorpje Arkasa.

arkasa

Ook hier zag ik weer de mooiste huisjes. Hier wil je toch gewoon wonen?!

stranden Karpathos

De laatste dag lag ik aan het zwembad en ging ik naar het strand vlakbij het hotel. Het was hier altijd mega rustig, waardoor ik altijd helemaal tot rust kwam.

ontbijt hotel

Toen was het ineens alweer tijd voor het laatste hotelontbijtje en stond de transfer klaar om ons weer naar het vliegveld te brengen. Op de terugweg had ik een tussenlanding op Kreta en moest ik, eenmaal aangekomen op Schiphol, omreizen via Leeuwarden naar Groningen. In totaal ben ik die dag 12 uur onderweg geweest, maar het was het waard.

Ondanks dat ik natuurlijk nooit had verwacht alleen te moeten gaan, heb ik zeker geen spijt van mijn vakantie naar Karpathos. Hoewel het uiteraard ook heel verdrietig en pittig is geweest, deed het me ook goed om even afstand te nemen van mijn leven in Nederland (en daarmee de hele situatie). Inmiddels ben ik ook weer heel blij om mijn vriendinnen te zien en staan er alweer een hoop leuke feestjes op de planning :D.

Ben jij weleens op vakantie naar Karpathos geweest?