5 x de mooiste reizen die ik tot nu toe heb gemaakt + reistips!

Hoi allemaal! Hebben jullie al een (zomer)vakantie geboekt? Bij mij begint het nu echt wel te kriebelen, hoor. Laat de zomer maar komen! Er staan nog heel wat bestemmingen op mijn travel list, maar ik heb de afgelopen jaren ook al veel prachtige reizen mogen maken – al zeg ik het zelf ;-). Het leek me daarom leuk om met dit zomerse weer een artikel te schrijven over mijn 5 mooiste reizen tot nu toe. Misschien kun je nog wat inspiratie opdoen voor een vakantiebestemming! Ook geef ik bij iedere bestemming een aantal reistips. Kijk je mee?

turkije

Cyprus

Alweer twee jaar geleden ging ik op vakantie naar het mooie eiland Cyprus, naar Ayia Napa om precies te zijn. We gingen in maart, maar we hadden enorm geluk met het weer! Het was lekker zonnig en we konden zelfs al op het strand liggen. Hier kun je mijn uitgebreide reisverslag van Cyprus teruglezen, waar ik ook een heleboel bruikbare tips geef. Ik vond het zelf wel een aanrader om in het laagseizoen te gaan, omdat het ‘s zomers volzit met vooral (luidruchtige) Engelse en Russische toeristen. We hadden bijna het hele strand voor onszelf!

Reistip: In dit deel van Cyprus kun je goed fietsen, er zijn bijna overal fietspaden! Wij hebben dan ook een fiets gehuurd om naar het zuidelijkste puntje van Cyprus te fietsen, een kleine 10 km vanaf ons hotel. Je kunt bij dit eindpunt omhoog wandelen en op het hoogste punt heb je een prachtig uitzicht!

Reistip: In Cyprus betaal je gewoon met euro, maar ze hebben wel andere stopcontacten – dezelfde stopcontacten als in Engeland. Je kunt het beste van tevoren een reisstekker kopenwant op de plek van bestemming betaal je meestal de hoofdprijs. Mocht je dit jaar nog meer (verre) reizen op de planning hebben staan, dan is het raadzaam om een universele wereldstekker te kopen. Met deze stekker kun je letterlijk overal ter wereld terecht!

Lissabon

Natuurlijk kon mijn tripje naar Lissabon, samen met een vriendin, ook niet ontbreken in dit overzicht. Dit is mijn meest recente reisje, dus ik heb alles nog vers in mijn geheugen ;-). Ook over Lissabon schreef ik diverse artikelen. Helaas was ik ziek tijdens ons tripje, maar wat hebben we het leuk gehad! We hebben onwijs veel van de stad gezien en we zijn ook nog een dagje naar het prachtige Sintra geweest <3

Gardameer

Ook over het Gardameer heb ik al een artikel geschreven. Dat kan ook niet anders, het is namelijk een van mijn favoriete vakantiebestemmingen en ik ben er geloof ik al vijf keer geweest! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik vliegangst en daarom is een vakantie naar het Gardameer ideaal, wij gingen er altijd met de auto naartoe. Heerlijk! Zo kon ik echt even helemaal ontspannen. Daarnaast is het natuurlijk ook heel erg handig om een auto te hebben op de plek van bestemming, want rondom het Gardameer vind je allerlei schattige dorpjes.

Reistip: Ga je niet met de auto naar het Gardameer? Ook per bus en per boot kun je veel leuke uitstapjes maken! Zo gingen wij regelmatig met de boot naar een dorpje aan de overkant van het meer.

Reistip: Ook Milaan en Venetië zijn relatief dichtbij. Ik bedoel, als je er toch bent ;-)… Wij zijn een keer met de bus naar Venetië geweest. Een super bijzondere en prachtige stad waar je ooit geweest moet zijn! Online of in reisboekjes over het Gardameer kun je de opstapplaatsen van de bus (en meer informatie) vinden.

Servië en Kroatië

Vorige zomer ben ik – voor mijn doen – lang op vakantie geweest: Twee weken Servië en Kroatië! Zoals jullie inmiddels wel door hebben ben ik vooral fan van zuidelijke en zonnige bestemmingen, haha. Wat ik vooral leuk vind aan deze twee bestemmingen is dat het toch net even wat anders is dan een standaard strandvakantie. We zijn namelijk in het binnenland van Servië geweest, in de hoofdstad Belgrado en daarna reden we per bus(!) door naar Split in Kroatië, waar we een appartementje hadden geboekt. Ik houd zelf helemaal niet van gedoe en geregel op vakantie, maar achteraf verliep alles gelukkig erg soepel ;-). Vooral Servië is niet meteen een populaire vakantiebestemming, maar ik kan het je zeker aanraden als je ook eens wat anders wil – wat niet heel ver weg is!

Reistip: Op de meeste vluchten naar Belgrado zit geen ruimbagage inbegrepen. Mocht je op een budget reizen dan kan ik je zeker aanrader om alleen met handbagage te vliegen.

Reistip: Split is de laatste jaren steeds populairder geworden als vakantiebestemming, dus ik raad je aan om niet te laat te boeken! Toen wij wilden boeken zaten alle hotels al vol. Split is helaas ook niet zo budget als andere plekken in Kroatië. Mocht je op een budget reizen is het wellicht handig om een appartement te boeken, zodat je daar zelf kunt koken.

Turkije

Vorig jaar ben ik in de herfst naar Turkije (Side) geweest, samen met mijn vriend. Heerlijk om in het najaar nog even naar de zon te gaan! Deze vakantie is voor mij extra speciaal, omdat het de eerste vakantie is van mijn vriend en mij samen. Daarnaast vind ik Turkije een prachtig land, ik ben er nu al drie keer geweest! Ik zou ook heel graag een keer op stedentrip gaan naar Istanbul. Turkije is super budget en het is er een groot deel van het jaar lekker warm, wat mij betreft zeker een aanrader!

Reistip: Bij de meeste vliegmaatschappijen is ruimbagage inbegrepen bij ‘verre’ bestemmingen, zoals Turkije. Dat scheelt echt, want ruimbagage bijboeken is tegenwoordig niet goedkoop. Wij hoefden ons dan ook niet druk te maken over wat we allemaal meenamen, ideaal! Als mijn koffer in het ruim vervoerd wordt vind ik het wel altijd fijn om er een slotje aan vast te maken, dat is toch een stuk veiliger!

Reistip: Boek All Inclusive! Niet alleen relatief goedkoop, maar ook veilig: het eten in de resorts (bij 4+ sterren) is van veel betere kwaliteit dan op straat. Voor de kustgebieden in Turkije hoef je je in principe niet in te enten, maar je kunt beter wel extra voorzichtig zijn.

Ik hoop dat jullie wat aan dit lange artikel hebben gehad :-). Ik ben nu ook wel erg benieuwd geworden naar jouw mooiste reizen! Deze zomer wil ik graag naar Sardinië, Griekenland of het Gardameer – haha, ja, alweer!

Heb jij al een (zomer)vakantie geboekt?

Bewaar dit artikel via Pinterest:

11 Reacties

1. 11 mei 2018 / 06:56

Zo leuk dat Lissabon en Sintra er ook tussen staan! Dat is ook absoluut een van mijn mooiste reizen tot nu toe. Ook de andere bestemmingen klinken prachtig. Ik zou heel graag nog eens naar een Grieks eiland willen gaan, zoals Santorini. Dat lijkt me geweldig! Voor dit jaar heb ik nog geen vakantie geboekt, maar ik heb stille hoop dat ik misschien een aantal dagen naar Toscane of naar een mooie Italiaanse stad kan gaan 🙂
    Romy onlangs geplaatst…Zelfliefde voor beginners | Een spoedcursus met 7 simpele tips!My Profile

2. 11 mei 2018 / 07:54

Wat een mooi lijstje! Ik ben nog op geen van de plekken geweest, dus ik kan mijn travel bucketlist weer mooi aanvullen!
    Loes onlangs geplaatst…Beauty Wishlist | High EndMy Profile

3. 11 mei 2018 / 08:44

Een heel mooi lijstje! Ik ben in Kroatie geweest, ik vond het prachtig daar! Cyprus lijkt mij ook geweldig. Ik heb nu net twee weken vakantie gehad en geen idee wanneer de volgende vakantie zal zijn 🙂
    Darina onlangs geplaatst…Photo Diary | Citytrip naar Nice #1My Profile

4. 11 mei 2018 / 09:03

Wij gaan in de zomer waarschijnlijk kamperen en dan in oktober een vliegreis maken naar ergens waar het lekker warm is maar nog niets ligt vast. Mooie reizen heb je al gemaakt! Kroatië lijkt me super mooi! Daar wil ik ook nog graag eens heen. Bij ons was Egypte een aanrader en Lanzarote ook. In Turkije ben ik ook al eens geweest maar we hadden echt een rotslecht hotel. Drie sterren daar is echt niet goed dus ik zou zeker voor 5 sterren gaan. Wij hadden toen niet goed opgelet en maar één van de goedkoopste hotels genomen. Was ook vrij last minute. Maar we hebben het ons echt beklaagd! Vliegen in het eten, glasstukjes onder onze matrasovertrek waardoor wij ‘s morgens opstonden met krasjes op onze benen enz. Nee, dat was geen aanrader en na dag 1 hadden we al iets van: wanneer kunnen we naar huis? Echt erg. Sindsdien zijn we niet meer op vliegvakantie geweest en gingen we altijd kamperen maar nu kriebelt het toch weer om nog eens op hotel te gaan 🙂
    irene onlangs geplaatst…Ik heb het ook vlaggen.My Profile

5. 11 mei 2018 / 13:06

Ik wil heel graag een keer naar het Gardameer! Deze zomer ga ik misschien nog met mijn oma en moeder een paar dagen naar de Veluwe en ik ga met mijn vriend twee dagen naar Maastricht. Voor de rest ga ik niet op reis deze zomer, omdat mijn vriend en ik gaan samenwonen en we dus zo veel mogelijk aan het huis willen werken, zodat we er snel in kunnen 🙂
    Mevrouw Marloes onlangs geplaatst…Weekendje Antwerpen | Amaaj, The Jane en bierbrouwerij De KoninckMy Profile

6. 11 mei 2018 / 20:35

Wat een leuk artikel om te lezen! Je hebt inderdaad echt al veel mooie reizen gemaakt, super tof 🙂 Ik ga deze zomer naar Indonesië, vind het echt spannend want het is 24 uur vliegen (met overstap) en ga 24 dagen. Wel heeeel veel zin in!
    Marjoleine onlangs geplaatst…DIARY week 18 | High tea, logeren en jurkjes aanMy Profile

7. 12 mei 2018 / 21:02

Deze zomer ga ik alleen een weekje naar Zeeland, maar ik zou heel graag eens naar het Gardameer gaan. Dat lijkt me zo relaxt en zoals je al zegt ook leuk om dan uitstapjes te maken naar Milaan en Venetië 🙂
    Eva onlangs geplaatst…Mijn illustraties voor Lot’s MindsetMy Profile

8. 13 mei 2018 / 13:46

Lissabon is inderdaad prachtig en je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar Cyprus! De mooiste reis die ik ooit maakte was naar Cuba, wat een prachtig land!