Plog | Een zonnig weekend op Schiermonnikoog!

Hoi allemaal! Vorige week ben ik een weekendje naar Schiermonnikoog geweest met mijn vriend. Het is echt prachtig weer de laatste tijd, het perfecte moment om er lekker tussenuit te gaan in eigen land! Wij vertrokken op zondag en wilden in eerste instantie een nachtje blijven, maar dat werden er twee, omdat het zo leuk was! We zijn lekker naar het strand geweest, hebben heerlijk gegeten, gefietst en gewandeld! Kijk je gezellig mee?

schiermonnikoogschiermonnikoog
Op zondag namen wij de laatste boot, omdat we beide zaterdagnacht nog moesten werken (moe!). Het was nog prachtig weer, alleen stond er een frisse wind. We zijn heel even op het dek geweest, maar daarna gingen we lekker beneden zitten.

Eenmaal aangekomen op het eiland huurden we direct twee fietsen (dat kan meteen als je van de boot af komt, ideaal!). Hiermee fietsten we naar ons hotel (hotel Duinzicht, ik heb helaas geen foto’s van de buitenkant gemaakt).

schiermonnikoog
We besloten lekker te eten bij het hotel, wel zo makkelijk! Hierna wilden we eigenlijk nog wat drinken in het centrum, maar we waren allebei wel moe.

Na even uitgerust te hebben gingen we nog even wandelen naar het strand. Prachtig met de ondergaande zon! Het hele strand voor onszelf, genieten :-).

De volgende dag was het tijd voor een heerlijk hotelontbijtje, mijn favoriete moment van de dag ;-). Ik had dan ook veel te veel gegeten, want ik wilde alles proberen. Na dit bord had ik nog een ronde gedaan :p.

schiermonnikoog
Daarna was het tijd om lekker op het strand te liggen! Ideaal om er met de fiets naartoe te gaan, dan ben je er zo! Terwijl we naar een mooi plekje zochten, zagen we deze dode (waarschijnlijk uitgedroogde) krabben. Zo zielig!

Heerlijk zo’n dagje strand! Ik had eigenlijk foto’s moeten maken van het gehele strand, want dit strand is het breedste strand van Europa! Echt een aanrader om eens te bezoeken. Het duurt echt wel even voordat je bij de zee bent, haha.

Even wat drinken bij de dichtstbijzijnde strandtent (er was ook maar één, haha).

schiermonnikoog
Hoewel het niet extreem warm was, was het toch heel zonnig. Wij zaten lekker uit de wind!

‘s Avonds aten we kibbeling met patat, te lekker! 🙂

Daarna maakten we nog een mooie fietstocht door een natuurgebied. Het was zo mooi! Onderweg hoorde je niks, alleen maar vogeltjes. En we kwamen heel veel konijnen tegen en zelfs een egeltje, zo schattig!

schiermonnikoog
Het werd al gauw donker en er was natuurlijk geen verlichting op de paden, dus fietsten we weer terug na ruim een uur. Onderweg zagen we de zon ondergaan.

Op de laatste dag, dinsdag, besloten we nog even goed gebruik te maken van de fietsen. We fietsten een heel stuk door de duinen en langs de oude vuurtoren. Wat een uitzicht he? Dit is het westelijke gedeelte van Schiermonnikoog, waar je niks anders hebt dan duinen en strand. Op een gegeven moment houden de wegen op, je kunt er zelfs niet komen met de fiets. Helaas hadden wij niet genoeg tijd, anders waren we zeker nog naar het meest westelijke punt gewandeld.

Daarna fietsten we terug over de dijk, naar de veerboot.

schiermonnikoog
En toen zat ons weekendje Schiermonnikoog er alweer op! Onderweg werden we nog ‘vergezeld’ door een hele grote meeuw, haha. Ik moet zeggen dat ik heel erg enthousiast ben over Schiermonnikoog! Het is voor ons ongeveer drie kwartier rijden naar de boot (die vertrekt van Lauwersoog) en de boottocht zelf duurt ook ongeveer drie kwartier. Ideaal! Op het eiland zelf rijden geen auto’s, het is er heerlijk rustig en overzichtelijk. Het dorp zelf is echt heel schattig en uniek, zeker iets waar je eens geweest moet zijn! 🙂 Ik hoop nog vaker naar Schiermonnikoog te gaan!

Ben jij weleens op Schiermonnikoog geweest?

10 Reacties

1. 25 juli 2018 / 07:08

Oh wat mooi! Klinkt als een heel geslaagd eiland om eens te bezoeken, zeker met dit weer natuurlijk 🙂 Leuk dat je zo enthousiast bent! Helaas is de vertrekplaats van de boot nogal ver rijden vanaf waar ik woon, maar wie weet ga ik toch nog eens naar Schiermonnikoog toe.
    Romy onlangs geplaatst…Je social media opschonen | 7 tips voor een schoonmaak!My Profile

2. 25 juli 2018 / 09:29

Wat een heerlijk weekend! Mooie foto’s heb je gemaakt, dit weer is hier dan ook perfect voor. Ik ben zelf nog nooit naar één van de eilanden geweest. Moet ik zeker nog een keer doen!
    Kelly onlangs geplaatst…New Heels – Dune Aiyana BlueMy Profile

3. 25 juli 2018 / 18:14

Oooh heerlijk! Ik ben nog nooit op een waddeneiland geweest maar dit is wel goede reclame voor ze, haha

4. 26 juli 2018 / 17:30

Heerlijk he, een dagje naar een eiland! M’n vriend en ik wilden het vorig jaar ook met vrienden van ons doen. Toen is het niet doorgegaan en hebben we nu toch maar besloten om volgend jaar naar Praag te gaan. Bijna hetzelfde!