Plog | Een weekendje op het zonnige Vlieland!

Hoi allemaal! Afgelopen weekend was ik lekker met mijn vriend op Vlieland, wat jullie misschien wel hebben meegekregen via Instagram :-). Omdat de tweewekelijkse ‘MLBB’ pas maandag weer online komt leek het me erg leuk om ook een plog te maken van ons weekendje weg! Anders zou het wel heel veel in één keer worden ;-). We hebben onder andere op het strand gelegen, heerlijk gegeten én gefietst! Kijk je gezellig mee?

vlielandvlieland
Na een stressvolle zaterdagochtend – we gingen veel te laat weg – haalden we op het nippertje de boot. Hij meerde meteen af toen wij aan boord waren. Zo gaat het dus echt altijd bij ons, haha, niet echt een goed begin ;-).

vlieland
Wauw, wat een uitzicht hè? Hoewel ik vliegangst heb, vind ik varen (met grote boten) gelukkig niet eng. De boot naar Vlieland vertrekt trouwens vanaf Harlingen Haven en de normale veerboot doet er zo’n 1,5 uur over, best lang!

Toen er niemand bij het uitkijkpunt stond greep ik mijn kans om wat Instagram foto’s te maken. Niet de favoriete bezigheid van mijn vriend, haha, maar goed ;-). En omdat ik wist dat we moesten haasten (always!) had ik tijdens de reis maar gewoon mijn Nikes aangetrokken.

In het toilet maakte ik nog deze selfie. Zo blij met mijn nieuwe jumpsuit! Ik dacht eerst dat ik hem niet zo vaak zou dragen, maar ik denk dat ‘ie een van mijn zomer favorieten gaat worden! Hij is perfect voor een dagje strand, maar je kunt ‘m ook chique dragen met hakken eronder. Erg handig voor een weekendje weg!

vlieland
Vanaf de boot liepen we naar ons hotel, aan de Noordzeekant van Vlieland. Mijn vriend vertelde dat er aan de Waddenzee kant geen strand is, dus dat je zo kunt herkennen waar je bent. Grappig! Dat wist ik helemaal niet. Na het inchecken gingen we vrijwel meteen naar het strand.

Ik ben trouwens helemaal vergeten om een foto van de hotelkamer te maken, zo stom! We verbleven in het Westcord Strandhotel Seeduyn, echt een aanrader. De hotelkamers zijn super luxe en groot en het aller belangrijkste: het hotel bevindt zich direct aan het strand. Een heerlijke uitvalsbasis voor een ontspannen weekendje Vlieland!

Na eventjes op het strand te hebben gelegen vonden we het wat fris worden (er waaide best een koude wind) en inmiddels hadden we ook wel honger. Toen we naar de strandtent (‘t Badhuys) liepen, vroeg ik een lief omaatje of ze een foto van ons wilde maken. Lekker matching in onze gele outfits ;-).

Bij ‘t Badhuys bestelden we lekkere hapjes, een broodplankje, soep en vegetarische bitterballen. Yum! Ik had dus nog nooit bitterballen gehad, laat staan vegetarische, maar mijn vriend en ik vonden ze allebei erg lekker. Ik ben helaas de foto vergeten op te slaan (ik had hem gemaakt via Instagram), maar we hadden een super mooi plekje met uitzicht op zee.

vlieland
Rond 21.00 gingen we avondeten, toen ook de saxofonist op Vlieland was aangekomen. (Mijn vriend is DJ en ze moesten hier samen een paar uurtjes optreden). Ik had een heerlijke salade met feta, zoete aardappel en nog meer lekkere groentes.

Rond 22.00 begon het feest! 😉 Ik stond ook lekker ‘backstage’ met een drankje, haha. Zo leuk om het nu eens van heel dichtbij mee te maken allemaal. Normaal gesproken vind ik het niet fijn om zo lang te blijven hangen als mijn vriend moet werken, maar hier kon ik lekker rustig staan.

Om half 12 kon ik echt niet meer op mijn voetjes staan (ik had de nacht ervoor gewerkt en maar 3 uurtjes geslapen), dus ging ik alvast terug naar het hotel – wat echt maar een paar minuutjes lopen was. Ideaal!

vlieland
Laat op de avond kwam mijn vriend ook terug en sliepen we lekker lang uit. Daarna pakten we de spullen in en gingen we brunchen bij (wederom) ‘t Badhuys. Ik had een lekkere sandwich met gerookte zalm. De overige hapjes waren allemaal van mijn vriend, haha. Maar ik heb stiekem ook wat meegegeten ;-).

waddeneiland
Na een heerlijke brunch gingen we nog even op het strand liggen, maar het was echt te koud haha. Wat een verschil met de vorige dag ;-). We liepen naar het Dorp (haha, Vlieland heeft letterlijk één dorp) en huurden bij de fietsverhuur een tandem. Ik had nog nooit op een tandem gefietst dus in het begin ging het niet zo goed :p.

Na een paar km kwamen we echt in the middle of nowhere terecht, er was letterlijk niemand! Zoals je ziet stonden we hier aan de Waddenzee-kant, want er is geen strand! 😉 Ondanks het slechtere weer was het wel een super mooie fietstocht. We hebben ook nog een stuk door de duinen gefietst.

dorp
Na het inleveren van de tandem liepen we door de Dorpsstraat, op weg naar de boot. Onderweg stopten we nog bij een cafetaria voor een lekkerbekje en wat te drinken. De Dorpsstraat van Vlieland is zo leuk en schattig!

boot
Daarna was het helaas tijd om weer naar huis te gaan :(. Mijn vriend en ik hebben het echt super leuk gehad, ik had zeker nog wel een paar daagjes langer willen blijven! Hopelijk wordt het deze zomer weer een tijdje lekker warm, dan wil ik zeker nog eens terug naar Vlieland.

Ben jij weleens op Vlieland geweest?