OP VAKANTIE #1 | SERVIË EN BELGRADO

Hoi allemaal! Sorry dat er de afgelopen weken weer niks online stond. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten was ik op vakantie en omdat ik voor mijn vakantie druk was met verhuizen is het mij helaas niet gelukt om vooruit te werken. Afgelopen dinsdag ben ik teruggekomen van vakantie en na een paar drukke dagen heb ik eindelijk weer tijd om te bloggen! Het leek me heel erg leuk om wat van mijn vakantie aan jullie te laten zien, dit wil ik gaan doen in twee delen. Kijk je mee naar deel 1, Servië en Belgrado?

vakantie Servië belgrado
Woensdag 19 juli vlogen we naar Belgrado vanaf Eindhoven. Vanaf Groningen niet de snelste en gemakkelijkste optie haha, maar het kon niet anders! Mocht je ooit met WizzAir vliegen, let dan op: Je mag maar één stuk handbagage mee, een tas OF een koffertje tegen betaling (en niet beide… Wat wij dus dachten, aangezien het op de site heel onduidelijk staat). Op het vliegveld moesten we dus de inhoud van onze handtassen in de koffers proppen, niet echt een chill begin van onze reis. Op reis gaan zonder tas is echt verre van ideaal, haha. Zoals je misschien op de foto ziet is het ook heel erg bewolkt als wij opstijgen, ik heb nog nooit zulke erge turbulentie gehad! Ik heb al best vaak gevlogen, maar dit was de engste vlucht ooit. Anyway, na een vervelende heenreis komen we gelukkig veilig aan in Belgrado en worden we opgehaald 🙂

We trekken meteen wat Servisch geld uit de muur. Zo grappig al deze briefjes! Wat ik hier in mijn handen heb is nog geen 50 euro.

Na de eerste nacht heerlijk geslapen te hebben, gaan we de volgende dag meteen zwemmen. Het is namelijk super warm, zo’n 36 graden!

vakantie Servië belgrado
In het zwembad is ook een bar, ik krijg er meteen een vakantiegevoel van :-).

We bestellen een Sex on the beach, maar krijgen een Sex on the pool – lekker toepasselijk – haha.

Na het eten zoeken we langs de Donau een plekje om te eten, onderweg stoppen we nog even om wat foto’s te maken.

De Donau!

In Servië kun je als vegetariër niet heel goed uit de voeten, haha. Gelukkig is een omelet met sla altijd goed en lekker!

Ons uitzicht tijdens het eten <3

vakantie Servië belgrado
De derde dag doen we ook lekker rustig aan, aangezien het weer super warm is. ‘s Middags gaan we naar een spa waar ook een zwembad is en waar je buiten kunt zonnen.

Zaterdag is het alweer tijd om naar Belgrado te gaan – waar we een weekendje in een hotel verblijven. We willen wat van de stad zien en de eerste avond gaan we op stap. Eerst wat boodschappen!

Haha :p Zo lekker dat je ‘s avonds gewoon in een jurkje de stad in kan, zonder kou te lijden. Ook ‘s nachts was het in Belgrado nog zo’n 25 graden.

vakantie Servië belgrado
De volgende dag zijn we een beetje brak, maar om nou de hele dag op de hotelkamer te blijven… We pakken de bus naar Ada Ciganlija, een schiereiland midden in de stad.

Dit leek wel een Nederlandse camping, haha!

We kijken onze ogen uit. Het lijkt wel een soort festival-achtig! Overal heb je leuke kraampjes, eethoekjes en zitplekken. We eten een ijsje in de schaduw, want het is wederom 35 graden.

vakantie Servië belgrado
We waren niet de enigen die verkoeling zochten, op het kleine stadsstrandje ziet het zwart van de mensen, haha! Tja, logisch natuurlijk in een grote stad. Op dit soort momenten besef ik altijd hoe chill Groningen eigenlijk is.

Als de zon onder gaat eten we een hapje aan het water.

Of nou ja, hapje, een dik bord vol met pasta…

vakantie Servië belgrado
Mooie lucht! We pakken de bus terug en die avond chillen we in het hotel.

De volgende dag, maandag, is het tijd om cultuur te snuiven. Haha! Best een opgave met, je raadt het al, 35 graden, maar we willen toch wel iets meer zien van Belgrado.

Bij het Fort van Belgrado hebben we een prachtig uitzicht over de stad!

vakantie Servië belgrado
Het Fort zelf is ook erg indrukwekkend.

Wauw!

Ook hier hebben we een prachtig uitzicht over de Donau.

vakantie Servië belgrado
We hebben heel erg honger gekregen, tijd voor een late lunch: Pizza!

Snapchat-1940185382
Oef, wat is het weer warm haha. Er staat ook geen zuchtje wind, we zweten er kilo’s af! 😉 Op zo’n moment voel ik me een echte kaaskop haha. Ik ben echt dol op warm weer en op de zon, maar 34 graden midden in de stad is toch wel érg warm… Make-up dragen is sowieso verloren zaak, je bent de hele dag bezig met zweet wegvegen en je wil wel 10 keer per dag een koude douche :p

vakantie Servië belgrado
Hierna gaan we de binnenstad weer in om een beetje te shoppen.

Het ziet er zo gezellig uit, met allemaal terrasjes!

Nog even chillen op een terrasje en daarna was het alweer tijd om naar het hotel te gaan. Helaas waren we al uitgecheckt dus konden we niet meer douchen (hel). We fristen ons op in het toilet en pakten onze koffers, want…

vakantie Servië belgrado
Het was tijd voor deel 2 van onze reis: Kroatië! We gingen met de bus van Belgrado naar Split. Een reis van meer dan 12 uur. Hoe onze reis verdergaat zie je in een volgend artikel! Liefs <3

Ben jij de zomer ook op vakantie geweest?