5 x waarom online shoppen niks voor mij is

In een tijdperk waarin bijna alles online gaat, zijn mensen soms verbaasd wanneer ze horen dat ik bijna nooit online winkel. Zeker omdat ik actief ben op sociale media (ik weet zeker dat ik verslaafd ben, maar goed, wie niet?), tot de nieuwe ‘digitale’ generatie behoor en tot voor kort ‘MacBook’-junkie in mijn Instagram-bio had staan… 😉 Benieuwd waarom online shoppen juist niks voor mij is? Lees dan gauw even verder!

online shoppen

1. Online shoppen is ongezellig

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar shoppen staat voor mij nog steeds gelijk aan gezelligheid, lekker koffieleuten en een vermoeid lichaam van het vele sjouwen ;-). Hoewel dat laatste natuurlijk niet fijn is, maar een dagje stad vind ik toch wel het allerleukst! Zeker zo met de Feestdagen, overal zijn gezellige lichtjes en de stad heeft dan een extra fijne sfeer. Ik duik zeker weleens alleen de stad in, maar het liefst winkel ik met een vriendin of met mijn moeder.

2. Ik ben een eeuwige twijfelaar

Hoewel ik heel goed weet wat ik leuk vind en wat een beetje mijn stijl is, ben ik altijd aan het twijfelen. Dat heb ik met alles, dus ik denk dat ik gewoon een beetje zo ben ;-). Ze zeggen altijd: Bij twijfel niet doen, maar ik heb juist een aantal hele mooie kledingstukken in mijn kast waarover ik eerst twijfelde. Ook vind ik de maten vaak lastig, hoe fijn is het dan dat iemand (je moeder, vriendin, de verkoopster) je even kan helpen!

3. Ik wil altijd de kleding passen

Zie ik iets leuks in de winkel, wil ik altijd meteen weten hoe het me staat. Over maten gesproken… Hoe kunnen mensen in godsnaam een broek online bestellen??? Ik vind maten gewoon nogal lastig, het hangt ook erg van het merk en de winkel af hoe het valt. Toevallig heb ik een wijnrode sweater van Zaful die goed valt, maar de maten kloppen online ook weleens helemaal niet! Ik weet dat je kleding weer makkelijk kunt retourneren, maar ik ben daar zo laks in. Zou net iets voor mij zijn om dat te vergeten, haha!!!

4. Ik ben visueel ingesteld

Niet voor niets dat ik daarom koos voor een Styling en Vormgeving opleiding, ik ben heel gevoelig voor beeld en alles wat ik zie om mij heen! Hoe de kleding gepresenteerd wordt kan mij heel enthousiast maken, of juist helemaal niet. Wist je dat ik tijdens mijn afstudeerstage een nieuw display heb ontworpen voor mijn stagebedrijf? Ik heb ‘m niet in mijn portfolio gestopt, omdat ze ‘m wellicht nog gaan gebruiken ter inspiratie, hoe tof is dat?! Het lijkt mij ook zeker leuk om hier meer mee te gaan doen nu ik afgestudeerd ben. In de verre toekomst zou ik heel graag mijn eigen zaakje willen. Hoe en wat weet ik nog niet, maar in ieder geval wil ik dat de styling on point is ;-). Het bedrijf Global Creations kan mij daar zeker bij helpen, zij maken hele toffe winkeldisplays voor allerlei bekende bedrijven, ze hebben een heel veelzijdig portfolio!

5. Ik wil het product kunnen voelen

Niet alleen de presentatie van de kledingstukken of producten hebben invloed op mijn koopgedrag, ik wil ook een product kunnen voelen. Ik heb met online shoppen weleens gehad dat een kledingstuk heel erg tegenviel, omdat de kleur en de stof totaal anders was dan op de afbeelding. Balen! Tijdens een shopsessie let ik dan ook goed op wat voor materiaal het is en of het van goede kwaliteit is.

Make-up koop ik overigens weleens online, nadat ik eerst een review heb opgezocht op internet. Zo bestelde ik onlangs het I Heart Make-up Rose Gold palette voor mijzelf en even later voor deze winactie. Je kunt nog kans maken op dit prachtige palette tot en met morgen, doe jij al mee? 🙂

Winkel jij net als ik liever in de stad of houd jij juist wel van online shoppen?

16 Reacties

  1. 11 december 2017 / 07:14

    Ik kan me voorstellen dat je om deze redenen liever offline gaat shoppen. Het is inderdaad vervelend dat de maten niet altijd kloppen en soms ziet iets er in het echt totaal anders uit dan op de foto. Toch shop ik wel regelmatig online. Door mijn werk kan ik anders alleen in het weekend naar de winkels gaan en soms bedenk ik juist doordeweeks dat ik nog iets nodig heb. Meestal doe ik dat bij Zalando. Dat vind ik wel een fijne webwinkel 🙂

  2. 11 december 2017 / 09:25

    Online shoppen wat betreft kleding is ook echt niks voor mij, ik moet het inderdaad aanzien en eventjes zien hoe de stof en kwaliteit is. 🙂
    Liefs,
    Evelien
    evelien onlangs geplaatst…Hersenspinsels | De psychiatrie.My Profile

  3. 11 december 2017 / 09:26

    ZO herkenbaar! Het is me (vooral de afgelopen jaren) zo vaak voorgekomen dat iets toch niet helemaal naar wens was. En ik ben dan zo’n persoon die het eeuwen uitstelt om het retour te sturen, hahaha!

  4. 11 december 2017 / 09:29

    Ik doe het eigenlijk allebei! Ik ben namelijk super slecht om de juweeltjes in de winkel er tussen te vinden terwijl je online alles in beeld hebt! Maar exht winkelen vind ik ook echt gezellig!
    Rosita Elise onlangs geplaatst…Rosita Elise | plog week #15My Profile

  5. 11 december 2017 / 10:33

    Ik ben juist dol op online shoppen! Lekker vanaf je bank alles naar huis laten sturen, haha. Maar je hebt wel gelijk, ik vind stofjes heel belangrijk en het is ook belangrijk om de items te kunnen voelen!
    Loes onlangs geplaatst…Levende Loes #41 – Koude dagen & pakjesavondMy Profile

  6. 11 december 2017 / 17:10

    Ik kan je enigszins wel begrijpen, ik ga eigenlijk ook liever de stad in om gezellig te shoppen en kleding te passen. Maar ik heb zo weinig tijd en wil met mijn shop verslaving toch echt wel dingen kopen, en dat word dus bestellen. Ik ken mezelf goed en weet wat ik wil en leuk vind dus ik bestel niet snel een verkeerd item of product, maar anders is het tegenwoordig ook makkelijk en snel terug gestuurd.
    Lieke onlangs geplaatst…Mijn week | Lekker knutselen en koken, Sinterklaas vieren en ik ben eindelijk 21My Profile

  7. 11 december 2017 / 18:33

    Het liefst doe ik het allebei haha! Omdat ik helaas geen eindeloos budget heb zoek ik vaak op internet leuke dingen uit die ik graag zou willen hebben. Als ik dan een dagje in de stad ben, dan kijk ik altijd even of ik het of iets vergelijkbaars tegenkom. Snap jouw punten heel goed hoor. Niets zo frustrerend als het opeens tegenvalt als je iets online koopt!

  8. 11 december 2017 / 19:41

    Ik herken mezelf hier helemaal in! Ik ben ook totaal geen online shopper, ik moet wel zeggen dat ik het de laatste tijd wel meer doe. Ik vind toch een bezoekje aan de stad veel gezelliger en fijn dat ik het direct kan passen en meenemen.
    SUUS onlangs geplaatst…PJ LOVE! My Profile

  9. 12 december 2017 / 10:47

    ik houd juist van online shoppen! alles is zo goed overzichtelijk (ofzo), maar ik kan jou ook helemaal begrijpen!
    laura onlangs geplaatst…FALL FAVOURITESMy Profile

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge