MLBB #225 | 10 Dagen vakantie op het prachtige Sardinië

Hoi allemaal! Zo, wat is het lang geleden dat ik voor het laatst een blogpost schreef. Even inkomen weer ;-). Jullie hebben er niks van gemerkt dat ik op vakantie was, omdat ik mijn artikelen had ingepland. Ik verbleef namelijk 10 dagen op het prachtige eiland Sardinië, samen met mijn vriend! We hebben ontzettend genoten, mooie stranden bezocht en heel veel (pizza en pasta) gegeten. Kijk gauw verder als je benieuwd bent naar onze dagen op Sardinië.

sardinië
Na een korte ochtendvlucht van 2 uur kwamen we aan op het zonnige Sardinië. We hadden er wel de hele nacht op gewacht, want om 01.00 waren we al op Schiphol. We pakten een taxi naar ons hotel, waar we al om 8.15 konden aanschuiven voor het ontbijt. Onze kamer was ook om 09.00 al klaar, echt ideaal!

We trokken gauw onze zwemkleding aan en ploften neer bij het zwembad waar we, vraag me niet waarom, de enige waren. Heerlijk om de vakantie zo rustig te beginnen na een nacht overgeslagen te hebben ;-).

Die avond gingen we voor het eerst uit eten op Sardinië. Wat kun je nou beter in Italië eten dan pizza? 😉 De allereerste pizza Margherita smaakte dan ook goddelijk. Zo’n dunne, knapperige bodem en zo smeuïg, heerlijk! Na de pizza vielen we vrijwel gelijk in slaap, we waren immers al 36 uur wakker.

sardinië
Na 2 dagen bijkomen bij het zwembad waren we van plan om naar het strand te gaan. Het strand was 3 km lopen, wat nog wel enigszins te doen was. We besloten om even langs de dichtstbijzijnde bushalte te lopen, om te kijken of er überhaupt bussen reden. (De dag erna moesten we namelijk verhuizen naar een nieuw hotel en we hadden geen huurauto). Terwijl we de bushaltes in de buurt verkenden kwam er ineens een bus aan naar Porto Istana, het strand dat we wilden bezoeken. Echt te toevallig, want de bussen rijden maar een paar keer per dag. We stapten dus meteen maar in en een kwartier later lagen we op het strand.

De volgende dag pakten we de bus naar een dorpje verderop, waar we een nieuw hotel hadden geboekt voor de dagen erna. We verbleven in een schattige bungalow midden in de natuur, het was er prachtig!

Het park was voorzien van 2 mooie zwembaden en een buitenbar/restaurant met een mooi terras. Dit hadden we bij het vorige hotel een beetje gemist, dus hier hebben we volop gebruik van gemaakt. Ook het ontbijtbuffet was in het restaurant. Binnenkort komt er een apart artikel online over alle hotels waar we hebben geslapen, met linkjes!

Ons gezellige dorpje <3

Het andere zwembad van het park.

Het uitzicht vanaf het park (op Porto Taverna) is echt prachtig!

Het terras van het restaurant bij het hotel vonden we ook zo gezellig en knus.

Na een aantal dagen te zijn verbleven in dorpjes, waren we wel toe aan wat meer actie ;-). We bezochten het toeristische stadje San Teodoro, waar je tot middernacht een braderie hebt. Zo leuk! Ook hebben we hier heerlijk ijs gegeten en cocktails gedronken.

Op zondag huurden we een auto en bezochten we het stadje Sassari. Wat denk je.. Alles was dicht ;-).

Er was oprecht niks te doen, dus reden we door naar Stintino, het mooiste strand van het eiland. Dat hebben we gemerkt, want het strand was helemaal vol. Bleek dat je moest reserveren voor een plekje haha, dus helaas konden we er niet op.

Na een week pizza of pasta voelde vooral ik me zo slap als een vaatdoek. Om wat vitaminen binnen te krijgen haalden we groente en fruit bij de supermarkt voor de lunch.

De laatste dagen brachten we door in het hotel waar we begonnen, omdat het ons hier zo goed beviel. Gelukkig hadden ze  plek en was het nog steeds heerlijk rustig. We hebben hier nog een paar dagen volop genoten!

Binnenkort komen er nog wat artikelen online over Sardinië met tips voor leuke dingen om te doen op Sardinië en aanraders qua hotels.