MLBB #125 | Een weekje vakantie op Mallorca!

Hoi allemaal! Het is alweer even geleden dat er een artikel online kwam op mijn blog. Ik heb namelijk een paar hectische weken achter de rug en ik heb ook nog eens heel last minute een vakantie geboekt! De afgelopen week was ik op het prachtige Mallorca en vandaag laat ik jullie alles zien in deze nieuwe ‘My Life Besides Blogging!’ Kijk je gezellig mee?

mallorca
Wat jullie misschien wel hebben meegekregen via Instagram is dat ik tijdens de KEI week (een soort introductie week voor nieuwe studenten in Groningen) zes nachten moest werken in de nachthoreca. Het valt me ieder jaar zwaarder, haha, maar gelukkig is het einde in zicht: Ik heb besloten om er definitief mee te stoppen. Anyway, na die week was ik helemaal gesloopt en wel aan vakantie toe!

Vorige week maandag boekte ik een super last minute vakantie samen met mijn vriend, diezelfde avond nog vlogen wij naar Palma de Mallorca. We hadden geluk: De tickets waren slechts 95,- retour en we vonden ook nog een mooi hotel voor een leuke prijs (via Booking.com). ‘s Middags moest ik nog gauw een nieuw handbagage koffertje kopen, haha, je kunt je vast wel voorstellen dat het bloggen er even bij in is geschoten :p.

We vlogen vanaf Bremen naar Palma de Mallorca, wat voor ons zelfs nog iets dichterbij is dan Schiphol. Het is een vrij klein vliegveld, waardoor je super snel door de douane bent, heel fijn! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik vliegangst, maar doordat alles zo snel moest/ging kon ik echt even mijn verstand op 0 zetten. Erg fijn na zo’n hectische werk-week: Ik was zo moe, ik voelde me echt een emotieloze robot.

We kwamen rond 22.00 aan op Mallorca en ons hotel was gelukkig heel dichtbij het vliegveld, zodat we er gewoon met de bus naartoe konden. Normaal gesproken ben ik best goed met het OV in het buitenland, maar dit keer ging het helemaal mis – blame it on de moeheid, haha :p. We misten de juiste halte, waardoor we nog een rondje met de bus moesten maken. We kwamen daardoor pas om 23.00 aan in het hotel.

Gelukkig zat er vlakbij ons hotel een lekkere foute kebabzaak (aan het strand, dat dan weer wel ;-)), want we hadden enorme honger! Ik had een lekker broodje falafel. Daarna zijn we doodmoe gaan slapen.

Goodmorning! Het uitzicht vanuit ons hotel. In de verte zie je het strand al, echt ideaal zo dichtbij! We hadden niet verwacht dat er veel te doen was in de buurt, omdat het hotel zo dichtbij het vliegveld was. Uiteindelijk bleek het toch een groot en toeristisch plaatsje!

De eerste dag ploften we neer op het strand en ‘s middags namen we een lekker ijsje met oreo. Het was die dag zo’n 34 graden en rond een uur of 15.00 vonden we het wel heel warm worden, dus gingen we even lekker siësta houden in ons hotel – met de airco aan! Blijkbaar waren we nog steeds moe van al die nachten werken…

Rond 20.00 gingen we op zoek naar een restaurant aan de boulevard. Ik droeg mijn rok met bloemen en natuurlijk wilde ik die even op de foto hebben ;-).

Gezond eten, daar was ik wel even aan toe!

De tweede dag (woensdag) huurden we een auto, omdat we graag meer van het eiland wilden zien. We zijn heel vaak langs het vliegveld gereden en ik kon het niet laten om vliegtuigen te spotten – hoewel ik vliegangst heb vind ik dat dan wel weer leuk :P.

Mijn vriend had gelezen dat het noordelijke punt (Cap de Formentor) van Mallorca heel mooi is dus gingen we daar naartoe. Het laatste stukje mochten we niet zelf met de auto rijden, er ging alleen een bus naartoe. Die slingerweggetjes waren echt zo eng, haha!

Maar het uitzicht was echt prachtig, wauw! Zeker de moeite waard om dit punt te bezoeken.

Op de terugweg zagen we dit prachtige uitzicht vanuit de bus. Zo mooi!

Daarna konden we weer zelf met de auto naar beneden rijden.

En gingen we nog even naar het strand, want het was weer prachtig weer!

‘s Avonds besloten we nog een mooie plek te bezoeken en daar ook te gaan eten: Port d’Alcudia.

Donderdag zouden we naar een grot gaan, maar we konden er pas om 15.00 in. Daarom gingen we eerst naar een strand in de buurt, het was er echt prachtig! Serieus het mooiste water wat ik ooit heb gezien…

Daarna reden we terug naar de grot (Cave del Drachs). Ik ben weleens vaker in grotten geweest, maar dit was ongetwijfeld de allermooiste! De grot is wel 25 meter diep en je vindt er het grootste ondergrondse meer van Europa. Het was echt prachtig!

Daarna gingen we naar het naastgelegen stadje Porto Cristo.

We vonden dit strand eigenlijk wat te druk, dus reden we terug naar het strand met het prachtige water.

Daarna aten we (heel veel) bij een heel leuk restaurant aan de zee en dronken we sangria.

Vrijdag, de laatste dag, besloten we voor de laatste keer met de auto naar een mooi strand te gaan. Tegenover ons hotel was een gezellig marktje, waar we eerder die week al fruit hadden gekocht.

Wanneer je op je laatste vakantiedag in de file staat voor het strand… Uiteindelijk hebben we er toch wel van kunnen genieten, maar we waren misschien liever naar een ander strand geweest – zoals het strand met dat prachtige water.

‘s Avonds reden we naar Port de Soller, een kustplaatsje tussen de bergen waar ik heel graag nog naartoe wilde. Prachtig, die palmbomen met de bergen op de achtergrond!

Port de Soller was echt een prachtige plek! Het deed me zelfs een beetje denken aan het Gardameer in Italië.

De huisjes in de verte zijn ook zo mooi <3

We aten bij dit super leuke plekje langs de boulevard.

Ik ben blij, want ik eet pasta!

Tijdens het eten reed dit super schattige trammetje langs.

En ik droeg mijn nieuwe jumpsuit die ik heb gekregen van mijn vriend <3

We dronken nog één keer sangria onder het genot van dit prachtige uitzicht, en daarna gingen we naar ons hotel: Inpakken en nog even slapen, want om 04.00 moesten we opstaan voor onze vroege vlucht naar Bremen :(.

We hebben echt een heerlijke vakantie gehad en we hebben zoveel gezien van Mallorca! Een auto huren op vakantie is echt zo fijn en handig, dat ga ik zeker weten vaker doen. Zouden jullie het leuk vinden om uitgebreide artikelen te lezen over de hotspots van Mallorca? Let me know! Vanaf nu komen er trouwens gewoon weer artikelen online op maandag, woensdag en vrijdag <3

Ben jij weleens op Mallorca geweest?