MLBB #93 | EEN WEEK VAKANTIE OP GRAN CANARIA!

Ik ben weer terug! Het was even wat stiller op mijn blog, want ik was op vakantie op Gran Canaria. Zondagnacht ben ik teruggekomen en moest ik even een paar dagen bijkomen van de vlucht (want: vliegangst), bijslapen, alles opruimen en dinsdag moest ik gewoon weer naar school. Maar nu (woensdag) heb ik eindelijk tijd om dit reisverslagje te schrijven, ontzettend leuk om te doen en zo kan ik nog even nagenieten, haha. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik! Kijk je mee naar mijn week op het prachtige Gran Canaria?

MLBB93
Het leek ons super leuk om een deel van de reis te vloggen, maar daar is uiteindelijk helemaal niks van gekomen, haha! Het grootste deel van de week droeg ik geen make-up, was ik ziek en had ik gewoon helemaal geen zin in foto’s of video’s ‘moeten’ maken. Ik heb eigenlijk maar weinig foto’s gemaakt en dat is zo niks voor mij, haha! Maar voor dit reisverslag heb ik meer dan genoeg beeld, don’t worry ;-).

Snapchat-448519868
Vorige week zaterdag vertrokken we naar Schiphol met onze witte bekjes, haha! We vlogen om 14.30 ‘s middags, een prima tijd en vanuit Groningen was het ook goed te doen. Helaas had onze vlucht een uur vertraging vanwege bewolking (?). Dat maakte de reis er niet leuker op haha, we hebben beide last van vliegangst en het kan mij niet snel genoeg voorbij zijn…

Toen we eenmaal boven de Canarische Eilanden vlogen kon ik gelukkig iets meer ontspannen. We zijn er bijna! En wauw, kijk dit uitzicht <3 Zoiets moois heb ik nog nooit gezien vanuit een vliegtuig. De bergen staken boven de wolken uit en de zon ging onder.

Vanaf het vliegveld was het nog een klein uur met de bus naar ons appartement in Maspalomas. We kwamen aan in het donker en hadden dus geen idee waar we zaten, haha! Gelukkig konden we nog snel wat te eten krijgen bij het buffet, door onze vertraging waren we een stuk later aangekomen.

20170219_092144
De volgende dag werden we gewekt door de stralende zon (en oke, de wekker…). Dit was het uitzicht vanuit ons slaapkamer raam!

20170219_093254
Hotelontbijt nummer 1! Hoe dol ik ook ben op hotelontbijtjes, ook deze ging vervelen na 7 dagen…

20170219_161441
Vanaf ons hotel was een gratis shuttle service naar het strand van Maspalomas. De eerste dag wilden we vooral niet te moeilijk doen en lekker in de zon liggen, dus hier maakten we dankbaar gebruik van. We werden afgezet bij de boulevard van het strand.

20170219_121150
Zondag was het direct prachtig weer, precies zoals we hadden gehoopt! Misschien nog wel beter. Het was zo’n 26 graden, echt onwerkelijk, haha.

20170219_121205
Er waren, in tegenstelling tot Cyprus vorig jaar, heel veel gezellige strandtentjes open en ook heel veel toeristen. Het leek wel hoogseizoen!

Snapchat-739352444
Cocktail time!

20170220_120410
Maandag wilden we naar Playa del Ingles met de bus. De bus zou gaan vanaf het Shopping Center, dachten we. Uiteindelijk bleek Shopping Center gewoon de naam van de halte aan de grote weg, haha. We waren helemaal om het winkelcentrum heen gelopen, maar we konden het niet vinden. We zagen er een fietsverhuur en toen besloten we maar random om met de fiets naar het strand te gaan, haha! Plannen gewijzigd. Gelukkig kregen we bij de fietsverhuur een plattegrond, want we hadden echt geen idee!

Na een aantal doodlopende wegen en heel wat foto’s later waren we toch op de goede weg.

20170220_123606
Wat een uitzicht! Links zie je de zee al, dus toen wisten we dat ons richtingsgevoel klopte :’).

20170220_124857
Yes! We zijn er. Helaas waaide het mega hard – check die parasollen, haha. Het was echt een koude wind vergeleken de vorige dag.

20170220_151202
We besloten even lekker uit de wind te gaan lunchen. Pizza it is! Uiteindelijk hebben we bijna de hele middag lekker op dit terras gezeten. En een normale cappuccino was ook welkom, die in het hotel was ECHT NIET te drinken, haha!

20170220_160232
Playa del Ingles is het toeristische gedeelte van Maspalomas, hier komen ook veel Engelse en Russische toeristen (in de zomer). Nu was het nog vrij rustig, waarschijnlijk door de harde wind, haha. Na het terras besloten we de buurt per fiets nog wat beter te leren kennen, wat echt ideaal was.

20170220_173833
Rond 17.30 waren we weer terug bij de fietsverhuur, maar die was om 17.00 dus al dicht. Balen! Dan moesten de fietsen de volgende dag maar terug. Enige nadeel was dat we de fietsen in ons appartement moesten zetten – en ze dus een trap omhoog moesten tillen.

Die avond was het tijd om te gaan stappen in Playa del Ingles, yay! De taxi was hier trouwens ook goed betaalbaar, dat was ideaal voor ‘s avonds. Fietsen is toch wel een beetje gevaarlijk hier, haha, zeker ‘s nachts. Je ziet ook echt geen Spanjaarden op de fiets.

20170225_114219
De volgende dag waren we best wel brak en we hadden het ontbijt gemist. Het ontbijt en avondeten was trouwens gelijk beneden ons appartement, dat was wel handig!

20170225_115838
We besloten lunch te maken in ons appartement en aan het zwembad te liggen. Maar eerst moesten de fietsen teruggebracht!

20170219_172108
Wat me trouwens ook opviel was dat overal cactussen waren! Zelfs bij onze appartementen. En dan niet van die kleine, lullige cactussen, maar echt grote cactus bomen haha! Zo grappig.

20170222_120628
Woensdag besloten we een busritje te maken naar een ander strand, zodat we meer van Gran Canaria konden zien. De bustijden stonden ook op onze plattegrond en inmiddels durfden we het aan om iets verder weg te gaan ;-).

20170222_122921
Onderweg kwamen we langs prachtige plekken! De eerstvolgende halte werd alleen niet aangegeven in de bus zelf, dus dat was een beetje gokken. Het stond alleen heel klein aangegeven in het bushokje, niet handig. De bustijden staan overigens ook niet in het hokje, haha. Gelukkig hadden we op Google opgezocht hoe het strand eruit zag.

20170222_123500
Jaaaaa! Playa del Amadores. Die kun je niet missen door het prachtige, helderblauwe water waar het strand om bekend staat.

20170222_124138
We hadden gelezen dat er op dit strand weinig wind stond vanwege de bergen, maarre, check die palmbomen waaien, haha! Ik had inmiddels kou gevat door de koude wind, heel stom, dus dit was niet echt een goede dag. Ik heb meer onder mijn handdoek gelegen dan erop, haha.

20170222_124830
Af en toe scheen de zon gelukkig wel lekker, maar we hadden best wat warmere kleren mee mogen nemen. Erg zonde dat het een paar dagen zo bewolkt was, dat was gewoon pech hebben!

Snapchat-1646179020
We gingen op zoek naar een leuk strandtentje om te lunchen en kwamen terecht bij een Nederlands tentje, haha! Dan maar aan de pannenkoek.

Snapchat-1036234054
En twee heerlijke cocktails! Het ziet er onwijs zomers uit allemaal, maar het waaide echt hard en die koude cocktails deden geen goed aan de temperatuur. Maar ze waren wel echt lekker!

Snapchat-1856122849
Ik hield het niet meer en gebruikte mijn handdoek als een soort mega poncho, haha. Wat een temperatuursverschillen hebben we gehad. Het ene moment zweet je je kapot en het andere moment wil je het liefst een dikke jas aan.

20170223_170945
Donderdag hebben we weinig gedaan. We wilden een dagje naar Las Palmas, maar dat was een heel stuk met de bus. Die dag was het bewolkt en hebben we eigenlijk niks bijzonders gedaan. Ik was nog steeds niet fit, ik had echt erg last van mijn keel en ik was super verkouden! In de avond gingen we lekker uit eten, want het buffet hadden we wel een beetje gezien.

Snapchat-1452912672
We aten Mexicaans, my favorite! Het pittige eten deed mijn verkoudheid goed. Ik heb alleen de groene pepers aan de kant geschoven want daarvan springen me echt de tranen in de ogen, haha.

20170224_120623
Vrijdag was alweer onze een na laatste dag en wilden we nog een keer naar het strand van Maspalomas. In de ochtend was het bewolkt, het perfecte moment om de duinen te bewandelen. Sommige hellingen waren echt erg steil, haha. Het leek wel de Sahara! Mocht je meer van de duinen willen zien, moet je zeker even Googlen op ‘Duinen Maspalomas.’ We wilden eerst een rit door de duinen maken op een kameel, maar toen we hadden gelezen dat de dieren er slecht verzorgd uitzien en dat het te zwaar voor ze is om twee mensen te vervoeren (wat dus gebeurt) zijn we afgehaakt. Daar wil ik, als dierenliefhebber, niet aan meedoen!

20170224_154343
We liepen langs de boulevard en zagen daar enorme zandsculpturen, echt zo ontzettend mooi!

Snapchat-44203774
We besloten nog een cocktail te drinken en helaas was het na een zonnige middag weer bewolkt geworden.

Snapchat-1446466154
Vrijdag gingen we voor de laatste keer op stap en zaterdag bleven we lekker (brak) bij het zwembad. We moesten al vroeg uitchecken en wilden onze koffers niet onbeheerd achterlaten bij de receptie. Gelukkig was het zaterdag prachtig weer en konden we nog een paar uur genieten van het zonnetje. De laatste uurtjes… 🙁

IMG-20170226-WA0001
Zaterdag was een dag met volop zon en weinig wind, dit deed mijn verkoudheid heeeeel goed! Even lekker alles er uit zweten en de warme lucht opnemen. Het was overigens echt nog te koud om te zwemmen. In de zee heb ik niet gezwommen en in het zwembad heb ik een keertje heel kort gezwommen, haha.

20170225_162653
Om 16.00 werden we met de bus opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Onderweg heb ik geprobeerd zoveel mogelijk te genieten van Gran Canaria en maakte ik foto’s van het ruige landschap, en niet te vergeten, de cactussen die je overal ziet groeien.

20170225_181303
Om 19.00 was het dan echt tijd om naar huis te gaan. Om 00.45 Nederlandse tijd kwamen we aan op Schiphol en gelukkig waren mijn ouders zo lief om ons op te halen, anders moesten we nog tot 7.30 wachten op de eerste trein naar Groningen.

Ik mis Gran Canaria nog steeds, ondanks dat ik ziek werd was het een van mijn leukste vakanties ooit! Wel jammer van de bewolkte dagen en de koude wind, maar je kan natuurlijk altijd een mindere week treffen. Gelukkig waren we er 8 dagen en hebben we ook heel wat dagen zon gehad! Wat ik ook erg fijn vind is dat je geen airco nodig hebt in dit seizoen, daar word ik ook altijd zo ziek van. Het was overdag heerlijk, maar ‘s avonds ook koel genoeg om lekker te kunnen slapen, ideaal! Wat me ook opviel is dat het nu al heel toeristisch is op de Canarische Eilanden, wat ook logisch is, omdat het de enige plek is in Europa waar het mooi weer is. Heel anders dan op Cyprus vorige lente, waar bijna alles gesloten was… Ik wil heel graag nog een ander eiland bezoeken, misschien Tenerife of Lanzarote? Ik had gelezen dat het in oktober ook nog prachtig weer is op de Canarische Eilanden, dus wie weet? 🙂

Heb jij de Canarische Eilanden weleens bezocht?