MLBB #232 | Op stedentrip naar het zonnige Valencia!

Hoi allemaal! Inmiddels ben ik alweer ruim een week terug uit Valencia, de tijd vliegt! Deze maand komen er dan ook wat artikelen online met tips, want ik vind het altijd geweldig om over mijn reizen te schrijven. We beginnen de Valencia-reeks, hoe kan het ook anders, met een uitgebreide ‘My Life Besides Blogging,’ waarin ik je meeneem tijdens ons tripje. Ben je benieuwd naar wat we allemaal hebben gedaan in Valencia, kijk dan gauw verder!

valencia

We hadden een avondvlucht vanaf Amsterdam, dus het was al donker! Helaas geen uitzicht onderweg :p. Die dag had KLM 42 vluchten geschrapt, maar alle vluchten van KLM Cityhopper gingen gewoon door. We hoefden ook nog geen 5 minuten te wachten bij de security, zo fijn! Voor de zekerheid waren we er wel 3 uur van tevoren. Tot nu toe ben ik deze zomer ‘s ochtends vroeg om 06.00 en ‘s avonds 21.00 gaan vliegen en bij beide vluchten waren er geen problemen. Als je de drukke tijden weet te vermijden is Schiphol prima te doen!

Die avond kwamen we rond 00.30 aan in onze Airbnb en gingen we de volgende dag lekker koffie drinken in het zonnetje. Direct onder onze Airbnb zaten namelijk een heleboel leuke terrassen, echt ideaal! Wie mij een beetje kent, weet dat je mij niet blijer kan maken dan met zon en koffie, dus de dag begon goed haha.

Hierna besloten we fietsen te huren en naar het strand te gaan, wat ongeveer 35 minuten fietsen was. We waren best wel moe door alle stress over onze vlucht en we hadden de eerste nacht super slecht geslapen. Het nadeel van terrassen voor je deur is namelijk ook dat mensen tot diep in de nacht op straat blijven kletsen (of zeg maar gerust schreeuwen) als de terrassen sluiten.

De heenweg belandden we spontaan in de oude binnenstad. Helemaal niet de bedoeling, maar wel heel leuk om alvast wat mooie plekken te spotten!

We zagen zoveel moois, dat we overal stopten om foto’s te maken.

Onderweg zagen we ook een heleboel van dit soort schattige terrasjes. Hier word je toch vrolijk van?!

Na 1,5 uur(!) fietsen (we hadden onderweg ook nog even ergens geluncht) kwamen we dan toch echt aan bij het strand. Het strand van Valencia is trouwens niet bijzonder mooi, maar wel heel groot! Als je net als ik van het strand houdt, dan kan ik je een stedentrip naar Valencia echt aanraden.

De volgende dag verkenden we Valencia verder te voet. We beklommen een van de vele torens die Valencia rijk is, dit was Torre de Quart. Het was een aardige klim naar boven, maar je had er een prachtig uitzicht!

Ook liepen we spontaan tegen de Kathedraal van Valencia aan en namen we een kijkje in de kerk. Net als in Portugal vind je in Spanje ook echt prachtige kerken!

valencia
We liepen onderweg ook tegen een heleboel leuke hotspots aan.

Ook belandden we spontaan bij het treinstation van Valencia, waar we natuurlijk even een kijkje moesten nemen.

Op de een na laatste volle dag bezochten we de Stad van de Kunst en Wetenschappen (het welbekende Ciudad de las Artes y las Ciencias). Dit futuristische gebouwencomplex is de bekendste bezienswaardigheid van Valencia, die je echt gezien moet hebben! We keken echt onze ogen uit en ik ben blij dat ik mijn camera mee had.

valencia
Vlakbij de Stad van de Kunst en Wetenschappen vind je de artistieke wijk Ruzafa. Hier vind je een heleboel leuke boetieks, vintage winkels, galerieën, terrasjes en bars. ‘s Nachts kun je er ook goed uitgaan, want de terrassen zijn tot laat open en er zijn veel clubs.

De laatste dag besloten we af te sluiten op het strand. Het was ontzettend lekker weer en we waren allebei nogal gaar en hadden weer slecht geslapen. Je weet dat je echt vakantie heb, als je luncht met sangria ;-). Heerlijk!

Die avond aten we gezellig tapas aan de boulevard bij het strand. Echt een heel leuke plek om te eten! Ik ben blij dat we die op de laatste dag nog even hadden ontdekt :-).

valencia
Die avond waren we eigenlijk heel moe en wilden we vroeg slapen om fit te zijn op onze laatste dag en tevens reisdag. Maar, het was veel te lekker weer en veel te gezellig om te gaan slapen. We sleepten onszelf dus naar het terras en zijn daarna nog een paar bars en clubs ingedoken. Je kunt Valencia natuurlijk niet verlaten zonder ook het nachtleven te verkennen ;-).

De volgende dag gingen we nog even naar de historische binnenstad om souvenirs te kopen. En bewonderden we twee mooie pleinen die we tot dan toe nog niet hadden gezien: Plaça Virgen en Plaça Reina. Daarna haalden we onze koffers op bij onze Airbnb en was het helaas weer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Ben jij weleens in Valencia geweest?