Hoi allemaal! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten houd ik wel van een feestje (haha) en vind ik het ook erg leuk om zelf (huis)feestjes te organiseren. Ik ben echt iemand die zich van tevoren heel druk maakt of er wel genoeg hapjes en drankjes zijn en of er wel leuke muziek is. Gelukkig lukt het me steeds beter om een goede inschatting te maken ;-). Het leek me daarom heel erg leuk om (mijn persoonlijke) party tips met jullie te delen! Lees je mee?
1. Vermijd een kringgesprek
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben altijd bang dat mijn gasten in een kringetje gaan zitten (awkward). Gelukkig kun je dit voorkomen door de hapjes en de drankjes van elkaar te spreiden – dan moeten ze wel opstaan ;-). Zet de drankjes bijvoorbeeld in de keuken en de hapjes op een (bijzet)tafel. Dat is trouwens ook veel fijner voor jezelf, want dan hoef je minder op te ruimen!
2. Zorg voor goede boxen
Mocht je een feestje geven in een grote ruimte, zorg er dan voor dat je goede boxen hebt. Niks is zo ongemakkelijk als muziek die veel te zacht staat. Natuurlijk moet de muziek ook weer niet zo hard staan dat je geen normaal gesprek kunt voeren, maar dat hangt ook een beetje af van het tijdstip – net als bij een feestje in een club, haha!
3. Maak een goede en gevarieerde boodschappenlijst
Beter te veel dan te weinig, toch?! Niets is zo erg als een feestje waar de hapjes of de drankjes op zijn. Zo ben ik wel eens op een feestje geweest waar de drank op was, of de frisdrank om mee te mixen. Nou, dan ben je op slag nuchter hoor :p. Houd ook rekening met eventuele diëten, allergieën, vegetariërs en veganisten. Het is natuurlijk ook heel lullig als bijvoorbeeld één van je gasten niks kan of mag eten…
4. Decoreer!
Een feestje is natuurlijk geen feestje zonder de juiste versieringen en accessoires. Zelf ga ik graag naar Xenos of Hema voor de leukste versieringen, maar tegenwoordig slaag je ook al goed bij sommige supermarkten. Denk bijvoorbeeld aan vrolijke bekers, rietjes, ballonnen en slingers. Ook erg leuk voor een themafeestje, want dan kun je helemaal uitpakken wat betreft versieringen ;-).
5. Zorg voor entertainment
Wanneer je veel verschillende mensen uitnodigt die elkaar (nog) niet kennen, kan het feestje in het begin nogal ongemakkelijk zijn… Zorg dus voor entertainment, zodat je je gasten dichter bij elkaar kunt brengen! Een leuk (drank)spel is bijvoorbeeld een optie als je weinig ruimte hebt, denk aan Beerpong of 30 seconds. Heb je een grote ruimte ter beschikking? Dan kun je flink uitpakken! Denk bijvoorbeeld aan karaoke (inclusief dansmoves!) of Twister (heel fout, maar wel leuk). Je kunt ook een photobooth huren. Hiermee bezorg je je gasten ongetwijfeld een onvergetelijke avond! De Jongens van de Photobooth verzorgen ook de accessoires en achtergronden voor jouw photobooth, zodat jij je daar niet druk over hoeft te maken. Ideaal!
6. Houd de herinnering levend!
Lig je de volgende dag brak in bed na te genieten van een geweldig feestje? Houd de herinnering levend! Verzamel bijvoorbeeld een aantal leuke foto’s van de photobooth en maak er een fotoslinger mee, plak ze in een plakboek of geef je gasten er eentje mee als herinnering. Tot het volgende feestje!
€
Wat zijn jouw beste party tips?
Leuke tips! Een photobooth is altijd een leuk iets!
Kim onlangs geplaatst…Urban Decay – Trip
Haha, die kringgesprekken inderdaad… Vooral als ik op een verjaardag zit waar ik niemand ken, is het best awkward als je met z’n allen één gesprek voert. Dat gaat dan ook natuurlijk net over een film die ik nooit heb gezien, haha.
Goede tips geef je! Zo’n gevarieerde boodschappenlijst is inderdaad wel een goed idee. Zelf vraag ik ook weleens van tevoren aan gasten wat ze lekker vinden qua drinken, zodat ik specifiek dat kan kopen. Ik nodig alleen meestal niet onwijs veel mensen tegelijk uit, dus dan is dat wat makkelijker dan als je een groot feest voor 30 man geeft 😉
Romy onlangs geplaatst…Een koophuis?! | Wat staat er zoal op mijn wensenlijst?
Een photobooth is altijd een leuk idee! Dit was laatst ook op een trouwfeest waar wij waren en daar stonden ook polaroid camera’s zodat je foto’s kon maken en deze direct in het gastenboek plakken.
Mariska onlangs geplaatst…Zo zijn mijn bezoekersaantallen verdubbeld in een maand
voor een klein feestje lijkt me een catering ook heel fijn! kun je zelf ook meer genieten van het feest. gr. Felix